ادامه فیلم‌برداری مستند «ایران‌زاد» در یزد

تولید فیلم مستند بلند «ایرا‌ن‌زاد» اثر مجید‌عزیزی با تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، با فیلمبرداری در یزد ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از مدیر رسانه‌ای پروژه، ایران‌زاد در هفتمین سفر استانی خود مهمان ماجراها و روایت‌های دلنشین یزدی‌ها بود. ایران‌زاد این بار پای صحبت معلمی نشست که با بیانِ داستان‌های شفاهیِ گذشته، خاطرات شیرینی را در ذهن شاگردانش به جا گذاشته بود. از داغ مادری شنید که در حادثه‌ای نزدیک ترین عزیزانش را از دست داده بود.. روایت زندگی زرتشتیان در یزد را از زبان یک موبد زرتشتی شنید و با زبان اشاره راه به دنیای ناشنوایان برد و خاطرات یک جوان ناشنوا را مرور کرد.

مستند ایران‌زاد تجربه های زیسته ایرانیان را به تصویر می کشد

این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده، تاکنون در استان‌های مازندران، گیلان، تهران، قزوین و همدان فیلم‌برداری شده و قرار است تا سال آینده در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند.

به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایران‌زاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور می‌شود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربه‌های زیسته ایرانیان معاصر می‌پردازد.

آریاک سفر

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی‌ حیدری ، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانه‌ای: فرنوش آباء

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز