اخراج کارگران بزرگترین شرکت نفتی

آرامکو ، غول نفتی عربستان سعودی در پی رکود و کاهش قیمت نفت تعدیل گسترده نیروهای خود را کلید زده است.

به گزارش کاماپرس، آرامکو عربستان اولین شرکت نفت بزرگ جهان نیست که در پی شیوع کرونا و کاهش تقاضای برای نفت دست به تعدیل نیروی گسترده زده است و بسیاری از شرکت های دیگر نفتی نیز در واکنش به رکود و کاهش تقاضا اخراج نیروهای خود را آغاز کرده اند.

بنا به اعلام ایسنا این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد آرامکو خود را با فضای کسب و کار بسیار پیچیده و در حال تغییر که ناشی از پاندمی کووید ۱۹ است، تطبیق می دهد. ما مدام هزینه های عملیاتی خود را بررسی کرده و در مخارجمان در جایی که برای ادامه عملکرد خوب و سودآوری لازم است، بازنگری می کنیم. ما این بار در خصوص اقداماتمان اطلاعاتی منتشر نمی کنیم اما همه اقدامات ما برای تاب آوری و رقابت پذیری طراحی شده و رشد بلندمدت را هدف گرفته است.

500 نفر اخراج شده اند

منابع آگاه به رویترز اعلام کرده‌اند که اکثر مشاغلی که در آرامکو حذف می شوند، خارجی‌ها هستند. یک منبع آگاه برآورد کرد که ۵۰۰ نفر اخراج شده اند و تعدیل نیرو در آرامکو بر مبنای عملکرد و اقدامات مشابهی است که هر سال انجام می گیرد.

آریاک سفر

در این بین، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو اعلام کرد این شرکت از نقدینگی و بدهی برای پرداخت ۱۸.۷۵ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد.

این اظهارات پس از تکمیل خرید ۷۰ درصد از سهام غول پتروشیمی سابیک از صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی مطرح شد. ارزش این قرارداد ۶۹.۱ میلیارد دلار است و آرامکو پرداخت این مبلغ را در مدت سه سال تا سال ۲۰۲۸ انجام خواهد داد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز