اخذ مالیات از مالکان خانه‌ های لوکس کلید خورد

بالاخره هیئت وزیران آیین نامه اجرایی مالیات واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. به این ترتیب مالکان خانه‌های لوکس از بهمن ماه امسال موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

به گزارش کاماپرس، با وجود مطرح بودن مباحثی پیرامون صفر بودن اجرای مالیات خانه و خودروهای لوکس به دلیل عدم تصویب مقررات آن در دولت، اکنون مسئله اخذ مالیات از منازل مسکونی لوکس قطعی شده است. خانه‌های در حال ساخت از پرداخت مالیات معاف هستند؛ نسبت مالیات در نظر گرفته شده برای منازلی با قیمت ده میلیارد تا 15 میلیارد تومان یک در هزار است.

همچنین به موجب این آئین نامه نسبت مالیات خانه‌های 15 میلیارد تا 25 میلیارد تومان، دو در هزار، 25 میلیارد تا 40 میلیارد تومان، سه در هزار، 40 میلیارد تا 60 میلیارد تومان، چهار در هزار و بالای 60 میلیارد تومان، پنج در هزار اعلام شد. البته قرار بود این اقدام سال گذشته عملی شود اما این اتفاق نیفتاد. دلیل عمده آن نیز عدم تصویب آیین نامه مربوطه توسط هیئت دولت اعلام شد.

آریاک سفر

قانون دولت سیزدهم و مالیات بر خانه‌های لوکس 

اما اکنون محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، آئین نامه اجرایی نحوه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و ویلاهای گران قیمت را ذیل بند خ تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 به وزارت خانه‌های اقتصاد، راه و شهرسازی، صمت، کشور و دادگستری ابلاغ کرد. این طرح با نام «قانون مالیات بر خانه‌های لوکس» شناخته می‌شود.

ثبت اطلاعات صاحبان املاک در سامانه املاک و اسکان کشور تا دو ماه آینده، در نظر گرفتن ارزش روز املاک لوکس، محاسبه ارزش واحدهای مسکونی گران قیمت تا پایان آذرماه، پرداخت اجباری مالیات تا پایان بهمن ماه امسال، عدم انتقال سند و فروش خانه‌های گران قیمت در صورت ندادن مالیات و مسائلی از این قبیل برخی از مواد آئین نامه ارسالی برای اخذ مالیات خانه‌های لوکس است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز