اختصاص ۶۶ درصد منابع بانک پارسیان به تسهیلات

بانک پارسیان

بررسی آمارها نشان می‌دهد که منابع «بانک پارسیان» در سال جاری در مقایسه با سال گذشته با رشد مواجه بوده، بنابراین قدرت وام‌دهی این بانک نیز بالا رفته است.

به گزارش کاما پرس به نقل از بورس‌نیوز، «بانک پارسیان» در دو سال اخیر درصد قابل توجهی از منابع خود را به تسهیلات اختصاص داده است.

در سال ۹۷ بالغ بر ۱۲۰۶ میلیارد ریال منابع ارزی و ریالی جذب کرد و در مقابل، ۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت کرد. در دوره ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۹۸ ارقام تازه‌ای به ثبت رسید. این بانک بیش از ۱۳۴۵ میلیارد ریال منابع جذب کرد که از این میزان، ۸۹۳ میلیارد ریال را به تسهیلات ارزی و ریالی اختصاص داد.

این بانک نگاه ویژه‌ای به کسب و کار‌های کوچک و نوآورانه دارد. از جمله اقدامات مثبت و قابل تأمل «بانک پارسیان» می‌توان به مشارکت در طرح تولید کاغذ از باگاس با شرکت کاغذ سبز خوزستان اشاره کرد که سهم این بانک ۱۷۷ میلیون یورو بود.

به علاوه، ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت تأمین مواد اولیه به شرکت ایران خودرو و ۳۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های قطعه سازی اعطا کرده است.

آریاک سفر

طرح اعطای تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی ایران جهت خرید تضمینی گندم در حمایت از کشاورزان به اجرا درآمد.

به این موارد، مشارکت در اعطای تسهیلات ۳۰۰۰ میلیارد ریالی قرض الحسنه اشتغال‌زایی به منظور توسعه کسب و کار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم، باید اشاره کرد.

در مجموع، «بانک پارسیان» ۶۶.۴ درصد از منابع خود را طی دوره‌های اخیر به تسهیلات اختصاص داده است.

مرتبط با : بانک پارسیان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز