احراز هویت غیرحضوری سجام چگونه است؟

با مصوبه اخیر «شورای عالی بورس» که در هفته جاری صورت گرفت، کلیه مراحل ثبت نام در سامانه سجام از جمله ثبت نام اولیه و همچنین احراز هویت که پیش از این به صورت حضوری انجام می‌شد، آنلاین خواهد شد. اما سوالی که این مصوبه در ذهن کسانی که قصد دریافت کد بورسی دارند به وجود آورده، این است که احراز هویت غیرحضوری چگونه انجام خواهد شد؟

به گزارش کاماپرس، با رشد نجومی شاخص کل بورس طی هفته‌های گذشته، بسیاری از مردم که در مورد سهام خود با سردرگمی مواجه بودند، در نهایت بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری برگزیدند تا با دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام، مجوز خرید و فروش در این بازار را به دست آورند. این روند که به صورت نیمه‌حضوری صورت می‌گرفت با شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی را به وجود آورد که با مصوبه اخیر شورای عالی بورس، تصمیم بر آن شد تا احراز هویت نیز به صورت آنلاین صورت پذیرد.

احراز هویت غیرحضوری چگونه خواهد بود؟

بدون شک، نخستین بستر لازم برای احراز هویت غیرحضوری، امکان ارسال تصاویر اسکن‌شده بر بستر اینترنت است. مدارک ارسالی می‌بایست از طریق یک اپلیکیشن یا سامانه اینترنتی به دیتابیس مورد نظر ارسال شده تا پس از راستی‌آزمایی‌های اولیه توسط هوش مصنوعی، مورد تایید نهایی اپراتور قرار گیرد.

3 شرکت، کاندیدای احراز هویت آنلاین

علیرضا ماهیار، مشاور فناوری و نوآوری سمات در مورد وضعیت فعلی سامانه آنلاین احراز هویت متقاضیان کد بورسی، می‌گوید: «پیشرفت این پروسه در مرحله بررسی تست های امنیتی و طی مراحل نهایی است و بعد از نهایی شدن این قسمت، اخذ قرارداد با شرکت هایی که خواهان مشارکت در این امر هستند، آغاز می شود. در حال حاضر ۳ شرکت آمادگی عقد قرارداد برای این موضوع دارند.»

آریاک سفر

ماهیار شرکت‌های خواهان مشارکت را «اپراتورهای احراز هویت دیجیتال» برشمرد و گفت: قاعدتا با توجه به استقبال کنونی جامعه از بازار سهام و همچنین پیش بینی برای مشارکت بیشتر در خرید واحدهای صندوق های سرمایه قابل معامله (ETF) و آزادسازی سهام عدالت، نیاز بیشتری به چنین احراز هویت دیجیتالی خوهیم داشت.

احراز هویت در 10 دقیقه!

به گفته ماهیار، بر اساس این روش، احراز هویت تنها 10 دقیقه زمان خواهد برد و اپراتور نهایی نیز بسته به میزان درخواست‌ها نسبت به تایید نهایی آن‌ها اقدام خواهد کرد. وی همچنین از کاهش زمان 30 دقیقه‌ای دریافت کد بورسی خبر داد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز