احداث 16 مرکز آموزشی و درمانی در سیستان و بلوچستان توسط خیرین تات

لست سکند

بنیاد خیریه تات ساخت ۱۶ مرکز آموزشی و درمانی را مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به عهده خواهد گرفت.

به گزارش کاماپرس مراسم امضای تفاهم‌نامه و کلنگ‌زنی ساخت ۸ مرکز جامع سلامت روستایی و ۸ مرکز آموزشی شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
علی انصاری رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه تات، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، سید خلیل منبتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانشهر، زابل و زاهدان از حاضران در این مراسم بودند.
بنا به اعلام ایسنا بنیاد خیریه تات با امضای این تفاهم‌نامه متعهد شد تا ۱۶ پروژه آموزشی و درمانی را با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان بسازد.
علی انصاری رئیس هیئت مدیره خیریه تات در ابتدای این جلسه سخنرانی کرد و گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد بنابر مسئولیت‌های اجتماعی‌مان بتوانیم گام‌های موثری برای خوشحالی مردم برداریم. امروز با پیشنهاد آقای منبتی و علاقه خود و دوستانم در بنیاد خیریه تات به اینجا آمده‌ایم تا کاری برای آسایش مردم انجام دهیم. فقرزدایی بخشی از استراتژی‌های خیریه تات است و تلاش‌هایمان در این حوزه ادامه خواهد داشت.

فرصت‌های فوق‌العاده برای تولید ثروت و ارائه خدمت در سیستان و بلوچستان

راز آسمان پایتخت

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. در همین بازدید کوتاه امروز، بسیاری از فرصت‌های فوق‌العاده را برای تولید ثروت و ارائه خدمت دیدم که در اطراف همین چابهار و سواحل آن وجود دارد.
انصاری گفت: رسالت خیریه تات کمک به مردم است پس دریغی از خدمات انسان دوستانه نداریم. خیران گام‌های مهمی در استان برداشته‌اند. امروز هم برای همکاری در احداث مراکز آموزشی و مراکز درمانی اینجا هستیم، البته آمادگی همکاری برای ارائه خدمت در بخش‌های دیگر نیز وجود دارد. با کمال میل برای خوشحالی و رفاه مردم پای کار هستیم.
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت سخنران دیگر این مراسم بود. او گفت: ظرفیت بیمارستانی و خانه‌های بهداشت روستایی سیستان و بلوچستان نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب بیشتر از ۳۰ برابر شده است اما همچنان کافی نیست؛ ما به مردم استان بدهکار هستیم تا آنها را به استاندارد کشوری برسانیم.
وی افزود: این استان یکی از بهترین مناطق برای حضور خیران است. بنیاد خیریه تات با امکانات گسترده‌ای که دارد به خوبی می‌تواند به کمک سیستان و بلوچستان بیاید. امروز ساخت ۱۶ طرح با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان شروع می‌شود که امیدواریم این اقدام خیرخواهانه مورد رضایت خداوند واقع شود.
احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان سخنران دیگر این مراسم بود. او گفت: آقای انصاری با تجهیز نقاهتگاه ۳هزار تخت‌خوابی ایران‌مال در کمتر از یک‌هفته، افتخاری بزرگ برای کشور آفرید. اینجا هم قرار است شاهد یک اتفاق بزرگ باشیم. از امروز احداث ۱۶ پروژه با همت خیریه تات شروع می‌شود که قرار است سرعت ساخت این پروژه‌ها به عنوان یک الگو در استان و بخش‌های دیگر معرفی شود.
موهبتی اضافه کرد: عمق محرومیت در استان بالاست و فاصله ما با رفاه مردم زیاد است. دولت در سال‌های گذشته بیشترین اعتبارات استانی را به سیستان و بلوچستان اختصاص داده است اما همچنان عقبیم.
وی افزود: از آقای انصاری انتظار داریم و می‌خواهیم که فارغ از انجام اقدامات خیرخواهانه نظیر پروژه‌های امروز، در حوزه اقتصاد مولد، توسعه گردشگری و کارآفرینی نیز ورود کند و بخشی از صاحبان سرمایه را به سمت سرمایه‌گذاری در این استان سوق دهد. سیستان و بلوچستان یک گنج پنهان است که تاکنون سرمایه‌گذاری موثری در حوزه اشتغال به خود ندیده است. امیدوارم این جلسه و همکاری به توسعه استان شتاب دهد و باعث رفاه مردم شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بنیاد مسکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز