احتمال کاهش قیمت دلار و سکه از فردا

اظهارات و وعده‌های چهره‌های کلیدی دولت در هفته گذشته، بسیاری از فعالان بازار و حتی مردم عادی را نسبت به بازار ارز و طلا در هفته پیش‌رو حساس کرده است.

به گزارش کاماپرس، وعده‌های امیدبخش دولتمردان وقتی به نظر جدی‌تر آمد که حتی محمدباقر قالیباف، منتقد جدی دولت که بر صندلی ریاست مجلس تکیه زده نیز مردم را نسبت به هفته پیش رو امیدوار کرد. او که فرمانده جناح مخالف و منتقد دولت است و از هر فرصتی برای زیر سئوال بردن کارنامه و برنامه‌های دولت استفاده می‌کند، روز پنج‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: خبرهای خوبی در حوزه سامان‌بخشی به اقتصاد؛ در بازارهای بورس، ارز، ریال در راه است و آینده خوبی را پیش‌رو داریم. مردم از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدیدی که مد نظر است را خواهند دید و شاهد آغاز یک تحول در حوزه ثبات اقتصادی خواهیم بود.

وعده‌های دولتی
کلیدواژه گشایش اقتصادی اولین بار توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه چهارشنبه هیات دولت مطرح شد. او با اشاره به جلسه اخیر سران قوا: در جلسه سران قوا، طرحی بحث شد و نظرات بسیار به هم نزدیک بود. انشاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، این طرح به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و اگر مقام معظم رهبری موافقت کند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد و دست دولت مقداری باز می‌شود.
پس از رئیس دولت، سایر مردان او نیز همین کلیدواژه را دنبال کردند. رئیس کل بانک مرکزی نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت: نرخ ۲۴ هزار تومان برای دلار واقعی نیست و همین امروز و فردا قیمت دلار را پایین می‌اوریم تا به مردم نشان بدهیم که دولت به دنبال افزایش نرخ دلار برای پوشش کسری بودجه نیست .
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در امور رسانه نیز در حساب توئیترش نوشت: قبل از هر تصمیم اقتصادی شخصی یک هفته صبر کنید.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم رونمایی از محصولات سایپا به خبرنگاران گفت: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند.
او با جدیت اظهار داشت: شواهد و علائم نشان می‌دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

مردم را عصبانی‌تر نکنید
در حالی که مردم و فعالان اقتصادی منتظر هستند تا ببینند این وعده پرسر و صدا چیست و چه تاثیری بر قیمت کالاهای اساسی و ارز و طلا دارد، تعداد زیادی از کارشناسان باتجربه اقتصادی نسبت به این شیوه اطلاع‌رسانی انتقاد کردند.
مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین که یکی از فعالان اقتصادی بانفوذ است در مورد این موج وعده که از یک اتفاق مهم اقتصادی برای ایران خبر می‌دهد، گفت: گمانه‌زنی‌ها درباره گشایش اقتصادی اگر به اتفاقی بزرگ ختم نشود، نتیجه‌ای جز عصبانی‌تر کردن جامعه که در ماه‌های اخیر فشارهای اقتصادی جدی را تحمل کرده نخواهد داشت.
او که با ایسنا گفتگو می‌کرد، افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای پیش رفته که دیگر با طرح‌های صرفا اقتصادی و مدیریتی نمی‌توان توقع تحولی جدی داشت و راهکار از دل سیاست می‌گذرد. وقتی فشارهای تحریم یکی از عوامل تاثیرگذار بر مشکلات بوده، قاعدتا برای برون رفت از این شرایط، باید به مسائل دیپلماتیک نیز فکر کرد.
حریری با بیان اینکه حل نکردن مشکلات و ناموفق بودن طرح‌ها، شرایط را برای اقشار کم درآمد جامعه دشوار کرده است، گفت: وقتی جامعه می‌بیند که برای برون رفت از این شرایط راهکار دقیقی وجود ندارد، عصبانی می‌شود و با مطرح کردن وعده‌هایی مبنی بر اینکه در روزهای آینده اتفاقی بزرگ رخ خواهد داد، جامعه را عصبانی‌تر می‌کند. امروز مردم نیاز دارند که ببینند مسئولان اجرایی فضای زندگی آنها را درک کرده و بر مبنای آن تصمیم می‌گیرند و در این مسیر مطرح کردن پازل و معما چندان نتیجه مثبت ندارد.

آریاک سفر

گزینه‌های مطرح شده، تاثیری در عمق زندگی مردم ندارد
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به گمانه زنی‌های صورت گرفته درباره اینکه گشایش اقتصادی اعلام شده در چه حوزه‌ای خواهد بود، بیان کرد: در این روزها گمانه زنی‌هایی صورت گرفته و افراد مختلف گزینه‌هایی را مطرح کرده‌اند اما هیچ یک از آنها در عمق زندگی مردم تغییری ایجاد نمی‌کند و مردم بیش از آنکه به وعده نیاز داشته باشند، تصمیمات جدی می‌خواهند که شرایط آنها را تغییر دهد. اگر تصمیم جدی گرفته شود حتی به اطلاع رسانی نیز احتیاج ندارد و با اجرایی شدنش، مردم خودشان متوجه تغییر می‌شوند.
حریری در پایان گفت: اینکه یکی از مشاوران دولت در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد که برای تصمیم‌گیری اقتصادی صبر کنید، در کنار آنکه مشخص نیست چه ارتباطی با واقعیت دارد، نشان از آن دارد که از وضعیت معیشتی مردم دور شده‌ایم. امروز بخش قابل توجهی از جامعه با توجه به مشکلات اقتصادی، اساسا توان تصمیم گیری ندارد که بخواهد آن را نیز یک هفته عقب بیندازد. در کنار آن در سالی که به جهش تولید نام گذاری شده، این توقع که یک هفته تمام کارها بایستد تا نتیجه این خبر روشن شود، چندان منطقی نیست.

نگاه‌ها به تابلوی صرافی‌ها
هفته جدید کاری از فردا شروع می‌شود. از صبح یکشنبه مردم با نگاهی دقیق‌تر و کنجکاوانه‌تر به تابلوی صرافی‌ها و طلافروشی‌ها نگاه می‌کنند. آنها منتظر هستند تا ببینند آیا مسئولان می‌توانند افسار اسب سرکش قیمت‌ها را پس از پنج ماه بکشند؟

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

16 دیدگاه برای “احتمال کاهش قیمت دلار و سکه از فردا

  1. نتننم گفته:

    بازم یه داستان جدید ،،، چهل و اندی سال گوشمون پره ،، حتی اگر قرانی هم پایین بیاد مطمئنا چند ماه بعد ده برابر تورم خواهیم داشت ،، گوش ما از این حرفا و وعده و وعیدها پره ، یاد عملیات نهایی افتادم یادش بخیر به چی ختم شد…

  2. صالح گفته:

    بعید میدونم دولت بتونه کار اساسی انجام بده چون اگه قرار بر این بود نیازی به اطلاع رسانی و جوسازی نبود نهایت کاری میکنن دلار رو بطور موقت تا ۱۹تا۲۰پایین میارن که اونم روز سه شنبه با تمدید تحریم تسلیهاتی ایران دوباره بالا میکشه حالا ببین ونگاه کن

  3. با یاد خدا گفته:

    این بار هم لطفا‌مردم را دوباره سر کار نذارید مردم منتظر عمل هستند و از گرانی خسته شده اند فقط حرف نزنید

  4. B گفته:

    من از ترسم یک هفته پیش با هزار بدبختی یک سکه خریدم خخخخخ حالا قیمتش بیاد پایین یعنی بدبخت تر میشم خخخخخ

  5. میثم گفته:

    ایول ایول من که چشم آب نمیخوره دلار ۱۰تومن میبریم بالا بعدش ۱هزار میارن پایین میگید مثلا اومد پایین 😒😒😒

  6. Karimi گفته:

    بله حتما گوش به اوامر جنابعالین هستیم ببینیم کی مردم از گشنگی خواهند مرد. تو یک شهر کوچک کرایه خونه از دو سه میلیون رهن و چهارصد پونصد هزار تومن کرایه شده سی میلیون رهن و یک و نیم میلیون کرایه. کی میخواد جواب بده چجوری پرداخت کنیم نکنه از جیب روحانی و آقایون؟ بااستعدادترینها و بهترین فارغ التحصیلان دو سه دانشگاه اول کشور با بهترین معدل یک مدت هست بیکار شدم قبلا برای یک اداره ای کار میکردم بعد چهارو نیم ، پنج سال کار صادقانه و عالی البته نه به گواه خودم به گواه تقدیرنامه ها و سوابق کاری انجام شده، حق الزحمه م رو اداره بالا کشیده و نمیده با وجود تخلفاتشان میگن برو شکایت کن اگه تونستی حقت و بگیری شاهکار کردی. چند ماهه دنبال کار میگردم هیچ جایی پیدا نمیشه اونوقوت بیسوادترینها در راس یک اداره و نهاد نشستند پوزخند میزنند و مسخره میکنند، کدوم گشایش؟ کدوم عالت. ما که دیگه ناشکری نکنم امیدی نیست، هرچه باداباد….شاید خدا بزرگ باشه… به امید حق .

  7. عبدالله گفته:

    عجب مدیریتی با ناامیدی و تزلزل اقتصاد ملی مردم را وادار به تکیه به دلار و طلا و ملک می‌کنند بعد مالیات می‌بندند و مردم هم هجوم به دلار می‌برند و در آخر همین دلار ها صرف خرید ملک در گرجستان و آذربایجان و ترکیه و قبرس و امارات شده و دفعتا روز به روز ارزش ريال سقوط می کند جالبه که نه مجلس و نه دولت هم نمیفهمند علت مصرف و خروج دلار از کشور چیست

  8. ع. خوشبخت گفته:

    درود
    آقای سجاد قلی پور .. .
    مشکل صرفا دولت نیست بلکه ساختار ونظام است که همه مقامات باید پاسخگو باشند ، هر چه مقام بالاتر مسوولیت اودر بوجود آوردن این وضع برای کشور ومردم بیشتره .

  9. مهدی گفته:

    معلوم نیست اینجا طویله ست ، یا کشتارگاهه ، این دیگه چه وضعشه ، مگه ما بچه دو سه ساله ایم دارین با قاقالیلی گولمون میزنین ,این سیستم از پایه خرابه حالا شما بیا یه خالجوشم بزن تنگش یه مدت دیگه نگهش دار ، آخرش که چی ، آخرش فلاکت و ویرانیه ، چرا چشاتونو وا نمیکنید ، گرانی که با دلار بالا رفته دیگه اگه دلار بشه هزار تومنم برنمیگرده ، دلارم بیارید پایین افسار گرونی رو نمیتونین بکشین ، هیچی به هیچی نمیخونه من روزی ۱۵۰ کار میکنم میرم میوه فروشی و سوپری میشه ۲۰۰ تومن ، اینکه نشد وضع مملکت که ، هفته ای ۷۰ ساعت کار میکنم آخرشم هیچی تازه باید از پس اندازمم وردارم ، به زور ۳۰ تومن جمع کردم ماشین بگیرم الان پراید مدل ۸۰ هم نمیتونم بگیرم ، ماشینی که ۲۰ ساله راه میره این فاجعه ست

  10. ایران ایرانمنش گفته:

    واقعیت امثال خودم میگم ماخودمان هم تاحدودی مفصریم سال ۹۴و۹۵ و۹۶التماسمان میکردنداقا ابن اپارتمان درشهربزرگی چون شیراز درنقطه بسیارخوب سهر ,,فرهنگسهر معالی اباد,,,دوخوابه ۱۸۰میلیون تومان بخر سی تا وام داره ,میشه ۱۵۰و۷۰هم خودم رهن میکنم میمونه ۸۰ تومان بخر,,بخر,,واقعا میتو انستم سه واحدهم بااین تفاسیربخرم امانخریدم واپارتمان خودم راهم فروختم الان ان اپارتمان شده ۹۰۰ میلیون تومان ومن اپارتمان خودم هم فروختم والان بخاطر طمعکاری همه راباختم باختم ویک چادر برزنت خریدم یک ونیم میلیون ویک منبع اب وگلیم وموتوربرق ودیگ کلا پنجاه میلیون هزینه ام سد دستشویی هم خودم کارهاش کردم ولی رفیقهای باهالی تواین روستادارم ومرتب موبایل راسارژ میکنند شبها برنامه داریم ایکاش تمام عمرم رابه جای اینهمه سال درکلانشهر کثیف تهران وشیرازدرروستا زندگی کرده بودم ۵۰سال ازکودکی هدر دادم ودهه ۶۰فارغ التحصیل دانسگاه تهران سدم الان همه لیسانس هستند اتفاقا تواین روستا هم ازده نفر جوان بیکار ۷تاش فوق لیسانس ولیسانس دوتاش فوق دیپلم و بکیشون دیپلمه هست,جمع شدیم همگی باهم کارصنعتی وکشاورزی راه انداختیم تامدتی دبگه هم چادر من به اتاقک تبدیل میشه ,,,کارراه انداختیم هواعالی مردم رفیق شبها دورهم جمع میشیم بابا ۵۰سال عمرم توکلانسهرها هدردادم وغریبه بودیم و زیراب هم میزدند ومن حالم بهم میخوردازاین مرامهای کثیف ,,,اقا اینحا معرفته عشق وهال اینجاهست صفااینجاست دورهم جمع شدن اینجاست اولی که تمام زندگیم باختم ویک ونیم میلیارد سرمایه دردوران دلار۳و۴تومانی باختم ویک چادردردل یک روستا زدم که سگها اطرافم پارس میدادند ازترس ازچادرشبهابیرون نمیومدم روستایی فهمیده بودوباخواهش گفت بیا درحیاط ما چادرت بساط کنیم ووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز