احتمال عرضه تمام خودروهای داخلی در بورس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد خواسته نمایندگان مجلس عرضه همه محصولات خودروسازان در بورس است.

به گزارش کاماپرس،طرح مجلس برای ساماندهی عرضه خودرو در بورس به تصویب اولیه رسیده است اما به گفته نمایندگان، وزارت صمت هنوز با این طرح موافقت نکرده است. بر اساس این طرح در بورس کالا به هر خودرو توسط بورس یک شناسه یا کد تعلق می‌گیرد که به این شکل خرید و فروش خودرو قابل ردیابی است.

هر فردی می‌تواند هر ۳ سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا بخرد و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند آن را بفروشد. به گفته نمایندگان مجلس اگر خریدار قبل از پایان ۳ سال، اقدام به فروش خودرو کند، باید ۸۰ درصد از مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش بازار را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند و این موضوع برای از میان برداشتن دلالی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

وزارت صمت مخالف است

آریاک سفر

به گفته علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظر نمایندگان مجلس بر عرضه تمامی محصولات خودروسازان در بورس است. او می گوید:« فعلا وزارت صمت روی این موضوع بحث دارد و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم. خواسته ما بر این بود که دولت خود لایحه‌ای را برای بهبود وضعیت صنعت خودرو به مجلس ارائه دهد ولی چون دولت اقدامی نکرد ما این طرح را تهیه کردیم.»

او در ادامه به مهر می گوید:« جلسات بررسی این طرح همچنان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور معاونت صنایع وزارت صمت و رئیس هیأت عامل ایدرو و خودروسازان برگزار می‌شود اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم. هنوز آقای وزیر صمت به جلسات ما نیامده اند و نمایندگانی از وزارت صمت در جلسه حضور می‌یابند که البته آقای صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر با نظر نمایندگان مبنی بر عرضه همه محصولات خودرویی در بورس موافق است اما باید ببینیم آقای رزم حسینی چه نظری دارد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز