احتمال سنت‌شکنی اپل با به‌کارگیری دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در محصولات جدید

دوربین آیفون ۱۲

به گزارش کاماپرس به نقل از دیجیاتو، احتمال می‌رود اپل که به ریسک نکردن در مورد استفاده از دوربین با رزولوشن چشمگیر در تولیدات جدید خود مشهور است، این روال سنتی را کنار گذاشته و در آینده‌ای نزدیک به استفاده از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی روی آورد.

آیفون علی رغم رقابت شانه به شانه با پرچمدارهای اندرویدی در زمینه دوربین، از سنسورهای با رزولوشن بالا بی بهره مانده اما یکی از افشاگران سرشناس به نام Max Weinbach مدعی شده اپل در آیفون ۱۲ از سنسور سونی IMX 686 استفاده می کند. این سنسور ۶۴ مگاپیکسلی که در نوبیا رد مجیک 5G هم تعبیه شده، نقش دوربین اصلی آیفون سال بعد را بازی خواهد کرد.

به گفته این افشاگر آیفون ۱۲ دوربینی سه گانه خواهد داشت و تمامی آنها از قابلیت بسیار کاربردی نایت مود برای افزایش کیفیت تصاویر در شب پشتیبانی خواهند کرد. ظاهرا دو سنسور دیگر پشت لنزهای الترا واید و تله فوتو قرار خواهد گرفت که اولی مثل دوربین وان پلاس 7T پرو به تصویر برداری ماکرو نیز کمک می کند.

آریاک سفر

هرچند کمپانی ها به استفاده از دوربین های ۱۰۸ مگاپیکسلی روی آورده اند و جمع مگاپیکسل دوربین برخی گوشی ها از ۲۰۰ هم بالاتر می رود اما اپل به جای وارد شدن به این بازی ترجیح داده از طریق افزایش ابعاد سنسور، توسعه نرم افزارهای پردازش تصویر قوی و ترفندهای دیگر کیفیت تصاویر آیفون را بهبود ببخشد.

از اینرو به نظر می رسد این شرکت به جای جهش یکباره از سنسور ۱۲ به ۶۴ مگاپیکسلی سراغ مدل های ۴۸ مگاپیکسلی برود. از طرف دیگر Weinbach هم یکی از معتبرترین منابع خبری دنیای موبایل است و بعید نیست اطلاعات تازه او درباره دوربین آیفون ۱۲ درست از آب درآید.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز