احتمال سقوط دلار به زیر 15 هزار تومان + نمودار

لست سکند

یک تحلیل گر اقتصادی که در اوج افزایش قیمت دلار، سقوط اسکناس آمریکایی به محدوده فعلی را در پائیز و زمستان پیش بینی کرده بود اکنون نیز پیش بینی هایی در مورد روند آتی قیمت دلار ارائه کرده است.

به گزارش کاماپرس، در اواخر تابستان سالجاری و اوایل پائیز که دلار قیمت های بالای 28 هزار تومان و 30 هزار تومان را ثبت می کرد برخی کارشناسان اقتصادی همچون احسان سلطانی سقوط دلار را در ماه های پایانی سال پیش بینی می کردند. این پیش بینی اکنون محقق شده و دلار به محدوده 20 تا 21 هزار تومان سقوط کرده است.

سلطانی اخیرا در کانال تلگرامی خود تحلیل ها و پیش بینی های جدیدی درباره روند آتی قیمت دلار ارائه کرده است.

این پژوهشگر اقتصادی نوشته است؛ در زمان روند صعودی قیمت دلار در شهریور ماه ۱۳۹۹ پیش بینی کردیم احتمال غالب این است که در نهایت قیمت دلار بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان (در فاصله زمانی زمستان 99 تا فصل بهار ۱۴۰۰) واقع گردد.

در حال حاضر همه شاخص های اقتصادی (تورم، عرضه و تقاضا، قدرت خرید، تولید ناخالص و حتی نقدینگی) دلالت بر قیمت دلار زیر ۱۵ هزار تومان دارند اما منافع خصولتی ها و سفته بازان و محتکران ارز مانع از واقعی شدن قیمت دلار می شود.

راز آسمان پایتخت

به همین علت احتمال قیمت ارز زیر ۱۵ هزار تومان را ۱۰ درصد پیش بینی کردیم. پیش بینی ما حاکی از این بود که احتمال دلار بالای ۲۰ هزار تومان منتفی نیست و حدود ۳۰ درصد است.

با این حال بازی سفته بازی در بازار ارز به آخر خط رسیده است و به همین ترتیب بازار سهام و زمین و مسکن روندهای نزولی-رکودی را در پیش خواهند داشت.

بر اساس تموداری که سلطانی ارائه کرده احتمال سقوط دلار به زیر 15 هزار تومان 10 درصد و احتمال تثبیت نرخ دلار در محدوده 15 تا 20 هزار تومان 50 درصد است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “احتمال سقوط دلار به زیر 15 هزار تومان + نمودار

  1. علیرضا گفته:

    اگر بانک مرکزی بصورت کاملا مستقل در راستای وظایف قانونی خودش که همان تقویت ارزش پول ملی است قدم بردارد ، تا قبل از عید میتوان قیمت دلار را نه به شکل دستوری بلکه با حمایت از بازار ارز ، قیمت دلار را در محدوده ۱۲ هزار تومان دید

  2. محسن گفته:

    واقعا قیمت دلار با همین تحریم 12 تومن هست،،حالا تحریم برداشته باشه قیمتش 5 تومن هم نیست،،باید بدانیم هرچه قیمت دلار پایین باشه اقتصاد بهتری داریم ارزش پولمان بیشتره باعث رونق میشه،، گرانی دلار واسه دلال خوبه،،کشورهایی پیشرفته نگاه کنید قیمت دلار نسبت به پولشان گاهی حتی پایین تره،، پس بانک مرکزی دور از سیاست کاری قیمت واقعی کنید تااقتصاد برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز