احتمال ریزش سکه 14 میلیونی در آبان ماه/ سود 7 درصدی به ریسک بالا می‌ارزد؟

سکه در مهرماه به معامله گرانی که این کالا را برای سرمایه گذاری و داد و ستد انتخاب کرده اند سود 7 درصدی رسانده و بیش از سایر بازارها بازدهی داشته است اما ریسک ریزش سکه اکنون در برابر وسوسه سود آن خودنمایی می کند.

به گزارش کاماپرس، سکه با وجود آن که طی روزهای اخیر با کاهش قابل توجه قیمت روبرو شده همچنان در صدر بازدهی مهرماه قرار دارد. معامله گرانی که این کالا را برای سرمایه گذاری در مهرماه انتخاب کرده اند اکنون با سود 7 درصدی اولین ماه پائیز را به پایان می رسانند اما وضعیت سودآوری سکه در ماه دوم پائیز با ریسک فراوان مواجه است.

افزایش ریسک معاملات سکه بیش از هر عامل دیگری به دلیل نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و قوت گرفتن احتمال پیروزی بایدن مرتبط است که چنین رویدادی انتظارات تورمی را در ایران به شدت کاهش می دهد.

سود آوری سکه غیرقابل پیش بینی است

دنیای اقتصاد در گزارشی به این موضوع پرداخته و در بخشی از این گزارش با تحلیل معاملات سه شنبه و چهارشنبه سکه نوشته است: سکه تمام بهار آزادی طی 2 روز آخر مهرماه، نوسانات زیادی را در معاملات نقدی و پشت خطی تجربه کرد. فلز گرانبهای داخلی در ابتدای روز سه‌شنبه تقریبا روی مرز ۱۵ میلیون تومانی قرار داشت ولی به یکباره دچار چنان ریزشی شد که کف ۱۴ میلیونی هم از دست رفت.

آریاک سفر

این ریزش در معاملات پشت خطی هم ادامه یافت و گفته می‌شد ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه این فلز گرانبها در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد. شروع روز چهارشنبه متفاوت بود. معامله‌گران سکه در ابتدا به دنبال آن بودند که کف قیمت سکه را بالا بیاورند و از آن نقطه پله پله قیمت‌ها را بالا ببرند. با این حال، سکه در بالاترین حالت روز چهارشنبه نتوانست به عدد ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد و در اواخر روز بیشتر تلاش می‌کرد مرز ۱۴ میلیون تومانی را حفظ کند.

قیمت سکه در حالی برای حفظ کانال ۱۴ میلیون تومانی تلاش می‌کرد که پنج‌شنبه هفته گذشته بالای ۱۶ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان در بازار معامله شده بود و برخی از نوسان‌گیران اعداد بالای ۱۸ میلیون را برای سکه متصور بودند. ریزش قیمت‌ها در هفته جاری نشان داد که روند سکه و ارز هم مانند بازار سهام غیر قابل پیش‌بینی است و برندگان بازارهایی که ریسک معامله در آنها زیاد است، کسانی هستند که همیشه حد ضرر و حد سود را رعایت می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “احتمال ریزش سکه 14 میلیونی در آبان ماه/ سود 7 درصدی به ریسک بالا می‌ارزد؟

  1. ک گفته:

    تمام این ها همش دروغ محضه اون از دلار اون از بورس درحال سقوط اون ازسکه بالاترمی ره اما پایین نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز