احتمال دخالت کرونا در افزایش سقوط جنگنده های آمریکایی

طی دو ماه گذشته هفت جنگنده آمریکایی بدون درگیری نظامی سقوط کرده اند. این رخداد ها با همه گیری ویروس جدید کورونا همزمان شده موجب نگرانی کارشناسان آمریکایی حوزه هوایی گردیده است.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران پایگاه Military Watch در مطلبی سعی کردند دلایلی که موجب این اتفاقات افتاده است را توضیح دهند.
این پرتال آمریکایی یادآور می شود: در تاریخ 13 ژوئیه یک عدد F-16C Fighting Falcon ، جنگنده چند منظوره نیروی هوایی ایالات متحده ، در پایگاه هوایی هالومن در نیومکزیکو سقوط کرد. خلبان توانست با استفاده از چتر نجات به بیرون بپرد و دچار مصدومیت جزئی شد.

این حادثه هفتمین سقوط جنگنده های آمریکایی در مدت شصت روز گذشته بود. در مورد افزایش اینگونه حوادث به طور گسترده ای بحث شده است ، اما علل دقیق هنوز مشخص نیست. کارشناسان می گویند که هواپیماهای سقوط کرده در خدمت نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده بوده اند.

در بین آنها سه جنگنده رادارگریز نسل پنجم از جمله F-35A و F-22 Raptor دچار حادثه مشابهی شده اند. در تاریخ 15 ژوئن ، یک جنگنده F-15C پس از برخاستن از پایگاه هوایی در بریتانیا، که مأموریتش پرواز بر فراز دریای شمال بود، سقوط کرد. در نتیجه این حادثه خلبان هواپیما کشته شد. تنها سه روز بعد ، یک فروند بوئینگ F-18F Super Hornet که تحت امر نیروی دریایی ایالات متحده بود در دریای فیلیپین سقوط کرد. در عرض کمتر از دو هفته از این حادثه، یک F-16C در یکی از پایگاه هوایی امریکا سقوط کرد: در نتیجه این اتفاق ، آتش سوزی شدید رخ داد.

کرونا برنامه های آموزشی و آمادگی خلبانان را مختل کرده است

آریاک سفر

تحلیلگران Military Watch تأکید می کنند: “علل دقیق سقوط جنگنده ها هنوز مشخص نشده است”. برخی بر این نظر هستند با توجه به اینکه جنگنده های F-15 و F-16 که از دوران جنگ سرد در خدمت ارتش امریکا هستند دلیل فرسودگی و اختلال ممکن است موجب بوقوع پیوستن این حوادث باشد، اما از طرف دیگر رپتورهای F-22 ساخته شده در دهه 2000 و جدیدترین هواپیماهای F-35 ، که فقط پنج سال از ساخت آنها می گذرد ، نمی توان ادعا كرد كه عامل فرسودگی در این اتفاقات دخیل است. ”

به گفته کارشناسان ، از دیگر دلایل این حوادث می توانند ضعف در آموزش خلبانان ، مشکلات نگهداری هواپیماها و اختلالات نرم افزاری باشند.

با این حال ، ناظران این پورتال آمریکایی تأکید می کنند ، هیچ کس عملیات به روزرسانی ناوگان هوایی را لغو نکرده است. نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد جنگنده های F-15C Eagle خود را از رده خارج کرده و آنها را با جنگنده های نسل ششم F-X جایگزین کند.

در ادامه آمده است: “این واقعیت که هواپیماهای نظامی از همه نسل ها در ارتش ایالات متحده سقوط می کنند ، هنوز یک نشانه نگران کننده است. احتمالاً ، مشكل نه در خود جنگنده ها ، بلكه در نحوه استفاده و بهره برداری از آنها نهفته است. ”

در طول همه گیری ویروس کرونا ، شدت پرواز هواپیماهای آمریکایی کاهش یافته و برنامه آموزش پرواز برای خلبانان مختل شده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز