احتمال تعطیلی دو روزه تهران

لست سکند

به گفته استاندار تهران پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت‌های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است.

به گزارش کاماپرس، آلودگی هوای تهران به شرایط اضطرار رسیده است، اما هیچ خبری از تعطیلی نیست. در چند روز آینده هیچ سامانه بارشی به تهران نمی رسد و وارونگی هوا هم همچنان ادامه دارد.

البته در این میان بحث سوخت مازوت هم داغ داغ است و اینکه مقصر بیشتر این آلودگی ها سوخت مازوتی است که نیروگاههای اطراف تهران استفاده می کنند. با این حال انوشیروان محسنی بند پی استاندار می گوید:« در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند و این موضوع مورد تایید شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و محیط زیست استان تهران است. صنایع از سوخت گاز و گازوئیلی که حداقل ۵۰ درصد آن از یورو ۴ برخوردار است، استفاده می‌کنند.»

تعطیلی تهران در گرو تصمیم معاون رئیس جمهور

استاندار تهران در ادامه درباره ارائه پیشنهاد تعطیلی به معاون اول رئیس جمهور به ایسنا می گوید:« در روزهای گذشته دو لایه وارونگی در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری را شاهد بوده‌ایم. به این ترتیب علی رغم همه تمهیدات اتخاذ شده باید تمهید دیگری اتخاذ شود.

راز آسمان پایتخت

به همین دلیل و با توجه به مصوبه هیات وزیران که در چنین شرایطی باید تدابیر سخت‌تری نسبت به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه اتخاذ کنیم، باید تصمیماتی برای کاهش عوامل تماس با این ذرات اتخاذ کنیم؛ لذا پیشنهاد و جمع بندی جلسه امروز برای معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

بی تردید برای حفظ سلامت آحاد جامعه و با توجه به معیارها و قوانین مصوب هیات وزیران جمع بندی این جلسه که پیشنهاد اعضا بوده یعنی دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد که برابر قوانین معاون اول رئیس جمهور و یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام خواهند داد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز