احتمال بالا رفتن قیمت طلا در پایان تعطیلات

با وجودی که قیمت طلا در اولین روز هفته به سراشیبی افتاد و با کاهش جزئی 0.1 درصدی، به یک میلیون و 138 هزار و 600 تومان رسید، اما سکه گام به گام در حال پیشروی برای رسیدن به مرز قیمتی 12 میلیونی است. اکنون هر قطعه سکه امامی 11 میلیون و 830 هزار تومان معامله می‌شود. درباره روند قیمتی آینده سکه و طلا در بازار داخلی، به دلیل تعطیلات کرونایی، اظهار نظر‌های دقیقی وجود ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود گرانی اونس طلا در بازار جهانی، تعطیلات چند روز گذشته کشور، مانع از افزایش قیمتی این فلز گرانبها در بازار داخلی شد. شاید قدرت گرفتن طالبان در افغانستان قیمت طلا در بازارهای جهانی را بیشتر از پیش بینی‌ها صعودی کرده باشد. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در معاملات جهانی، هزار و 781 دلار است. به گفته طلا فروشان کاهش قیمت طلا در بازار ایران چندان دوامی ندارد و با آغاز به کار واحدهای صنفی و بانک‌ها، رشد قیمتی طلا در بازار داخلی چندان دور از ذهن نیست.

مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج، معتقد است اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلای داخلی به نظر می‌رسد. به این دلیل که تقاضا برای خرید طلا در بازار جهانی زیاد شده است.

آریاک سفر

آینده قیمتی طلا سردرگم است!

با این حال نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای، بیانگر این است که قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست. طبق گزارش این وبسایت خوش بینی در میان این گروه به پایین‌ترین حد طی پنج ماه گذشته نزول کرده است.

تحلیلگران بازار طلا بیان کرده‌اند که این بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. زیرا اقتصاد جهانی با رشد تورم و کندی روند احیا بر اثر همه گیری ویروس کرونا روبرو است. همزمان سرمایه گذاران بازار طلا هم برای شناسایی گام بعدی بانک مرکزی و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا در تلاش هستند.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز