احتمال بازگشت سکه به سطح 10 میلیون تومان

لست سکند

بر خلاف پیش‌بینی‌ها از آغاز به کار دولت جدید، سکه و طلا در همین ابتدای کار روند نزولی را پیش گرفتند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز با افت 0.35 درصدی که داشت به دامنه قیمتی یک میلیون و 95 هزار تومانی رسید. حباب سکه هم اندکی کوچک‌تر شد و اکنون قیمت آن در کانال 11 میلیون و 245 هزار تومانی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیروز به دلیل مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت سیزدهم معاملات حجم بالایی نخورد و مقداری از هیجانات بازار کم شد. به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، بعد از مراسم تنفیذ، جو افزایشی بازار اندکی فروکش کرد و تا اواسط روز طلا و سکه کاهش قیمتی داشتند. کشتی‌آرای معتقد است این روند با شیب ملایم ادامه پیدا خواهد کرد.

به دلیل پیوند قیمتی طلا با نرخ دلار، رفتارهای بانک مرکزی دولت جدید در کنترل نرخ ارز و استفاده از ابزارهای کنترلی برای کاهش قیمت‌ها بسیار مورد توجه است.

با این حال ادامه سیگنال‌های منفی موثر بر بازار ارز، طلا و سکه مثل توقف مذاکرات احیای برجام، عدم پذیرش اف.اِی.تی.اِف، رشد بی‌حد نقدینگی و ادامه انتظارات تورمی ممکن است مانع از پیشبرد اهداف و سیاست‌های بانک مرکزی شود. بنابراین شاید دولت سیزدهم تا مدت کوتاهی قادر به اصلاح نرخ ارز باشد و بعد از آن مجددا بازار روند رو به رشد خود را پیش بگیرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار تعیین کننده قطعی نرخ سکه و طلا

تحلیلگران فنی معتقدند اگر بازار سکه در روزهای آینده موضع خود را بالای 11 میلیون و 200 هزار تومان حفظ کند، بازگشت آن به کانال قیمتی 10 میلیون تومانی دشوار خواهد شد. این موضوع هم تا حد زیادی به محدوده قیمتی دلار باز می‌گردد. اگر قیمت دلار از 25 هزار و 800 تومان فراتر رود، تقاضا در بازار سکه و ارز بالا رفته و در نتیجه قیمت آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر دلار به پایین‌تر از کانال قیمتی 25 هزار و 200 تومانی نزول کند، بازار طلا و سکه هم روند نزولی را پی خواهد گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز