شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در ترکیه

لست سکند

بسیاری از افراد پس از مسافرت به کشورهای خارجی با مشکلی همچون تردد آسان در سطح شهر مواجه هستند و در بیشتر اوقات به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌روند، ولی راهکاری آسان‌تر و در دسترس‌تر از استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیز وجود دارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رنت خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گردشگران پس از  سفر به ترکیه به‌خصوص برای اولین بار برای تردد و گشت‌وگذار همچنین سفر به جاذبه‌های گردشگری از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. استفاده از این وسایل وقتی که افراد آشنایی به شهر، ایستگاه‌ها، زبان و… نداشته باشند بسیار سخت خواهد بود در حالی‌که می‌توانند از خدمات اجاره خودرو در ترکیه استفاده کنند.

استفاده از تاکسی هزینه بالا، محدودیت سفر همچنین همراهی راننده با مسافران در مسیر طولانی را به همراه دارد در حالی‌که اگر افراد خودرویی اجاره کنند از مزایایی همچون هزینه مقرون به‌صرفه، ماشین در اختیار همچنین رانندگی در مسیر به کمک نقشه بهره‌مند خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

مدارک لازم برای اجاره خودرو در ترکیه

اگر فردی توریست و قصد اجاره خودرو در ترکیه را داشته باشد باید مدارکی همچون پاسپورت، شماره تلفن همراه، آدرس منزل، بلیط پرواز رفت در صورت سفر هوایی و گواهینامه بین‌المللی یا ترجمه گواهی جدیدتر را ارائه کند. البته اگر فردی در ترکیه زندگی می‌کند و قصد اجاره خودرو داشته باشد باید مدارکی همچون کیملیک و گواهینامه ترک خود را جهت کرایه خودرو ارائه دهد.

شرایط اجاره خودرو در ترکیه

حداقل سن دریافت خودرو 21 سال سن است که فرد متقاضی باید یکسال از تاریخ صدور گواهینامه‌اش گذشته باشد.

اگر افراد قصد کرایه خودرو در ترکیه داشته باشند باید پیش از سفر برای دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کنند. گفتنی است اعتبار گواهینامه بین‌المللی از بدو ورود به ترکیه تا شش ماه اعتبار خواهد داشت و پس از آن باید گواهینامه ترکیه دریافت کرد.

هزینه سوخت این خودروها سبب شده تا کرایه خودروهای بنزینی از خودروهای دیزلی ارزان‌تر باشد اما لازم است بدانید که خودروهای گازوئیلی هزینه سوخت به‌صرفه‌تری دارند همچنین میزان مصرف سوخت کمتری دارند.

در ترکیه چگونه باید رانندگی کرد؟

گفتنی است نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در ترکیه جریمه‌های سنگینی را برای راننده به همراه دارد. در ترکیه باید با سرعت مطمئن رانندگی و از گذاشتن کودکان در صندلی جلو اجتناب کرد.

راننده باید در همه حال گواهینامه بین‌المللی، قرارداد اجاره خودرو یا بیمه‌نامه آن را همراه داشته باشد.

فردی که خودرو کرایه می‌کند باید از سواستفاده کردن اکیدا خودداری کند به طور مثال نمی‌توان بارهای سنگین با خودرو جابه‌جا، یا از آن به عنوان خودویی برای مسافرکشی استفاده کرد.

متقاضیان اجاره خودرو در ترکیه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت «گوتوسفر» مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گوتوسفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز