اثر گذاری شدید اخبار سیاسی بر بازار ارز ؛ قیمت دلار همچنان کاهشی است

لست سکند

نظرات و صحبت‌های جدید معامله گران درباره نرخ دلار داخلی، نشان دهنده افزایش انتظارات نزولی درباره قیمت آن است. در حال حاضر دلار در محدوده 27 هزار و 274 تومانی قرار دارد که نسبت به آخرین قیمت دیروز خود، کاهش 47 تومانی را نشان می‌دهد. در واقع خبر از سرگیری مذاکرات چنین شرایطی را در بازار ارز رقم زده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبارهای جدید سیاسی باعث شده تا معامله گران در خرید ارز احتیاط کنند. البته این اتفاقات جوی بیش نیست و بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر سمت و سوی اخبار سیاسی تغییر کند، قاعدتا قیمت دلار هم افزایشی خواهد شد. گذشته از اثر اخبار، دیشب برخی بازیگران ارزی در معاملات پشت خطی نشان دادند که تمایلی برای رفتن قیمت دلار به سوی حمایت 27 هزار تومانی ندارند.

راز آسمان پایتخت

بازار ارز کاملا سردرگم است!

البته دیروز بیانیه‌ای از اروپا خطاب به ایران صادر شد که اثری روی بازار نگذاشت و شاید هنوز اثر آن در بازار مشخص نشده است. روز گذشته اروپا اعلام کرد که ایران تولید اورانیوم با درصد بالا را متوقف کند. در بیانیه تروئیکای اروپایی در شورای حکام عنوان شده که ایران هیچ دلیل موجه غیرنظامی برای چنین فعالیت‌هایی که دانش مورد نیاز برای استفاده در ساخت سلاح هسته‌ای در اختیارش قرار می‌دهد را ندارد.

ضمن اینکه یورونیوز گزارشی را ارائه داده که محتوای آن به موضوع برجام اشاره دارد و نشان می‌دهد ایران به دلیل عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، تعدادی از دوربین‌های برجامی آژانس را غیر فعال کرده است.

در این خصوص محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، بیان کرده که به دلیل عدم رعایت تعهدات از جانب طرف مقابل، دیگر وجود این دوربین‌ها ضرورت نداشت و به همین دلیل تعداد دوربین‌های متاثر از برجام نصف شد. این موضوع نشان دهنده نامشخص بودن آینده مذاکرات و احتیاط بیشتر معامله گران بازار ارز در خرید و فروش است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز