اثر مستقیم نرخ دلار بر شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز نسبت به روز گذشته هزار و 399 واحد کم شد و به محدوده یک میلیون و 436 هزار و 67 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 3 هزار و 868 واحد افت کرد و 398 هزار و 303 واحد شد. در حال حاضر ابهام اصلی بازار سرمایه که باعث نوسان آن شده مربوط به قیمت ارز و آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور است.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری در بازار بورس 959 هزار و 10 معامله به ارزش 67 هزار و 878 میلیارد ریال انجام شد. همچنین ارزش معاملات خرد با رشد 24 درصدی نسبت به روز کاری گذشته، تقریبا به محدوده 67 هزار و 470 میلیارد ریالی رسید. طی روز جاری نماد «شستا» به عنوان پرتراکنش‌ترین نماد بازار بورس اعلام شد و سپس نمادهای «شپنا» و «فملی» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امروز نمادهای «فملی»، «شپنا» و «حکشتی» بیشترین اثر را روی شاخص کل داشتند.

به گفته امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه، طی یک هفته اخیر فشار فروش زیادی در بازار سهام ایجاد شد که به مرور و با نزدیک شدن به پایان هفته میزان آن رشد پیدا کرد. این اتفاق موجب شکل گیری روند منفی در بازار بورس شد. روز گذشته روند بازار بنا به دلایل مختلفی مثل رشد نرخ دلار، افزایش قیمت سهام نمادهای کامودیتی محور و… رشد قابل توجهی پیدا کرد. اما بار دیگر طی روز جاری این شاخص به دلیل کاهشی شدن نرخ ارز عقب نشینی داشت.

آریاک سفر

اثر احیای برجام بر بازار سرمایه

امیرباقری بیان کرده که احیای برجام حتما بر بازار ارز تاثیرگذار است و ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای کاهش قیمت دلار در بازار، حتما روند آن را دستخوش تغییر می‌کند. اثر این اتفاق هم بر بازار سرمایه منعکس خواهد شد. به نظر این کارشناس بازار سرمایه، با وقوع اتفاق ذکر شده، شرکت‌های صادراتی و ارز محور زمینه فشار بر جو کلی بازار را فراهم خواهند کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز