اثر مثبت برجام در بازار ارز ایران

قیمت دلار بازار آزاد روز گذشته در محدوده 29 هزار و 500 تا 29 هزار و 600 تومانی مبادله شد. البته طبق اطلاعات موجود، قیمت این ارز خارجی در پایان روز به محدوده 29 هزار و 550 تومانی رسید. تعداد اخبار مثبت برجام طی یک هفته اخیر بیشتر و این امر باعث کاهش‌ها مداوم نرخ دلار شده است. در حال حاضر نرخ دلار صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز قبل در مرز 27 هزار و 401 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار جدید برجام حمایت بیشتر چین و روسیه از ایران را بیان می‌کند. چین و روسیه تا پیش از این درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران نگران بودند. اما اکنون با ارائه طرح جدید ایران درباره برنامه هسته‌ای، کاملا مطمئن شده و پشتیبانی زیادی از کشور ما به عمل آورده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

البته طرف آمریکایی هم نسبت به مواضع ایران واکنش مثبت نشان داده و به نظر درباره انجام توافق دیدگاه بهتری دارد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همزمان با دور هشتم مذاکرات میان ایران و دیگر طرف‌های برجام بیان کرده که در هفته‌های گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته است.

شرایط کنونی بازار ارز تهران

اکنون بازار ارز تهران هم اطمینان بیشتری درباره منتج شدن مذاکرات برجام دارد. در واقع حجم اخبار مثبت منتشر شده یک جریان مناسبی را در بازار ارزی کشور شکل داده است. عده‌ای از معامله گران ممکن است تلاش کنند تا قبل از وقوع توافق، دلار خود را به بالاترین نرخ بفروشند. گروهی هم شاید در انتظار شرایطی برای نوسان گیری باشند. البته در صورتی که مذاکرات به هر دلیلی متوقف شود فرصت برای نوسان گیری افزایشی‌ها فراهم خواهد شد.

امروز نرخ پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، افزایشی بود. قیمت پوند نسبت به روز قبل 217 تومان بالا رفت و به محدوده 39 هزار و 958 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 189 تومان افزایش پیدا کرد و 33 هزار و 667 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز