اثر قیمت دلار بر بازار طلا و سکه

لست سکند

سکه بلاخره بعد از مدت‌ها از کانال 10 میلیونی عبور کرده و به 11 میلیون رسید. طبق نظر تحلیلگران فنی، سکه با شکستن قیمت 10 میلیون و 800 هزار تومانی، تا محدوده قیمتی 11 میلیون و 200 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. احتمالا اگر قیمت سکه در کانال 11 میلیونی ثابت شود، میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش کاماپرس، مهم‌ترین عامل رشد قیمتی سکه، افزایش نرخ دلار در بازار داخلی بود. این میزان رشد دلار، در خریداران اعتماد ایجاد کرد. با وجودی که قیمت هر اونس طلا نسبت به دیروز 1/39 درصد کاهش داشته و به مرز هزار و 797 دلاری عقب گرد داشته ولی افزایش قیمت دلار اهرم باقدرتی برای صعود نرخ سکه بود.

با این حال هنوز هم خرید سکه در بازار داخلی با احتیاط صورت می‌گیرد. زیرا نرخ بهره جهانی که باعث حمایت از دلار آمریکا شده، به صورت فزاینده واگرا است. همین موضوع بر دیدگاه سرمایه گذاران دنیا و خریداران سکه در بازار داخلی اثر می‌گذارد. در صورتی خرید و فروش سکه در  ایران رونق می‌گیرد که رشد معناداری در بازار دلار اتفاق بیفتد.

راز آسمان پایتخت

در صورتی که دلار به قیمت 24 هزار تومانی بازگردد و در آن ثابت بماند، احتمالا سکه بار دیگر از مرز قیمتی 11 میلیون عقب نشینی خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز