اتیکت لباس از کجا تهیه کنم ؟

یکی از ملزومات بسیار مهم در خیاطی‌ها و برای تولید کنندگان پوشاک اتیکت لباس است. تولید کنندگان لباس عموما با چسباندن یک اتیکت آویز لباس بر روی آن اطلاعات مختصری در مورد جنس لباس، برند تولید کننده و موارد دیگر را به خریدار ارائه می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار چاپ، تبلیغات و بازاریابی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این مطلب قصد داریم در مورد اتیکت لباس و انواع اتیکت صحبت کنیم.

تعریف اتیکت

اگر بخواهیم به یک تعریف جامعه از اتیکت بپردازیم باید بگوییم: به تکه‌ای مقوایی که بر روی انواع محصولات چسبانده می‌شود و اطلاعاتی مانند قیمت محصول، نام برند، مشخصات و سایز در آن درج شده گفته می‌شود. اتیکت انواع مختلف دارد مانند اتیکت آویز لباس، اتیکت سینه و… که موارد کاربرد متفاوتی دارند.

آریاک سفر

چاپ اتیکت لباس

چاپ اتیکت لباس هم به صورت دیجیتال و هم به صورت افست به صورت فول رنگی و به شکل‌ و جنس‌های متنوع تولید می‌شود. اتیکت لباس در چهار مدل گلاسه یووی، لمینیت طلاکوب، روکش سلفون مات، لمینیت برجسته تهیه و چاپ می‌شود. این اتیکت را برای هر وسیله دیگری هم می‌توان استفاده کرد اما به اتیکت لباس معرف شده و شناخته می‌شود. اتیکت لباس انواع و اقسام مختلف دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

اتیکت ساتن

اتیکت ساتن یکی از پر کاربردترین اتیکت لباس است و یک حالت براق دارد و رنگ زمینه آن مشکی است. این مدل اتیکت قابلیت چاپ و بافت بر روی کار تا 8 رنگ را دارد که این امکان را برای نوشتن مشخصات محصول و لوگو و… فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اتیکت تافته

این اتیکت نسبت به ساتن از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و قابلیت این را دارد که بر روی انواع رنگ پس زمینه اطلاعات را درج کرد. اما به مانند لیبل ساتن قابلیت چاپ تا 8 رنگ را دارد.

اتیکت حک شده

این نوع اتیکت هم به مانند اتیکت چاپی است با این تفاوت که به جای این که با دستگاه مستقیم بر روی پارچه چاپ بزنند با استفاده از قالب طرح مورد نظر را به کمک جوهر حک می‌کنند. این اتیکت به نسبت دو اتیکت دیگر از دوام و استقامت بالاتری برخوردار بوده و می‌توان گفت تقریبا دائمی است.

تفاوت اتیکت لباس چاپی و بافتی

تفاوت اتیکت چاپی و بافتی عبارت است از:

دوام و ماندگاری اتیکت بافته بیشتر از چاپی است چه در برابر نور و چه در برابر شستشو

نصب آسان اتیکت بافت بر روی لباس و زیبای بیشتر برای لباس

قیمت اتیکت چاپی نسبت به اتیکت بافت پایین‌تر است

تنوع رنگ پس زمینه در اتیکت چاپی بیشتر از اتیکت بافت است

انواع اتیکت از نظر شکل

اتیکت‎ها در شکل‎های مختلف تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

اتیکت آویز: این نوع اتیکت پرکاربردترین نوع اتیکت است و به نسبت انواع دیگر قیمت مناسب‌تری نیز دارد. اغلب اتیکت‌های مورد استفاده برای لباس از این نوع هستند.

اتیکت دایره‌ای: این نوع اتیکت یک اتیکت فانتزی به شمار می‌رود و برای استفاده در محصولات مختلف مناسب است. برای چاپ این اتیکت از لحاظ جنس هم دست شما باز است و در انواع جنس‌های: سلفون مات و براق، کرافت، لمینیت مات و براق، طلاکوب، سلفون مخملی و موارد دیگر می‌توانید آن را سفارش دهید.

اتیکت خاص: این نوع اتیکت در واقع یک اتیکت سفارشی است و شما می‌توانید هر مدل که دوست دارید آن را سفارش دهید. مثلا شما می‌توانید اتیکتی به شکل پیراهن یا جوراب داشته باشید و یا هر شکل دیگری که مایل هستید.

چاپ اتیکت لباس

بسیاری از افراد فعال در زمینه پوشاک این سوال را می‌پرسند که چگونه می‌توانند اتیکت لباس تهیه کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت برای تهیه یک اتیکت لباس خوب در اولین گام باید به یک چاپخانه خوب و با امکانات به روز مراجعه کنید تا بتوانند هر نوع اتیکتی که مد نظر شما است را تهیه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران کهن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز