اتصالات گالوانیزه یا سیاه؛ کدام بهتر است؟ + قیمت روز

اتصالات سیاه و اتصالات گالوانیزه دو نوع لوله رایج برای انتقال مایع و گاز محسوب می‌شوند. هر دو لوله و اتصالات فولادی سیاه و گالوانیزه از فولاد ساخته شده‌اند، اما لوله و اتصالات گالوانیزه دارای پوشش روی هستند و به همین خاطر دوام بیشتری دارد. این اتصالات در برابر خوردگی مقاومت بیشتری داشته و از تجمع رسوبات معدنی در لوله، جلوگیری می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات ساختمانی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوله و اتصالات گالوانیزه با لایه ای از روی پوشانده شده است و به خاطر مقاومت و دوام بیشتری که دارند، نه فقط برای لوله‌کشی که در ساختمان سازی و داربست زنی هم استفاده می‌شود. در ادامه تفاوت‌های اتصالات گالوانیزه و روی بیشتر بررسی می‌شود؛

کاربرد اتصالات گالوانیزه و سیاه

اتصالات گالوانیزه به دلیل توانایی محافظت در برابر خوردگی، نمک و زنگ زدگی در اکثر فضاهای باز و صنعتی به جز خطوط زیرزمینی قابل استفاده هستند و این نوع اتصالات بهترین عملکرد را در زمان عبور آب سرد دارند. از اتصالات گالوانیزه در فنس کشی، کشاورزی، آبیاری، تاسیسات منازل و ساختمان ها بزرگ استفاده می شود. این نوع اتصالات طول عمری ما بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارند.

اما اتصالات سیاه فولادی بدون درز تولید می شوند. این روش ساخت آنها را بهترین گزینه برای حمل انواع گاز مانند پروپان و گاز طبیعی تبدیل کرده است. از قابلیت مقاومت بالای این نوع اتصالات در برابر گرما، در دستگاههای اسپرینکلر آتش نشانی استفاده می شود.

آریاک سفر

تفاوت عمده اتصالات گالوانیزه و سیاه

به صورت کلی می‌توان تفاوت اتصالات گالوانیزه و سیاه را به این صورت دسته بندی کرد: لوله گالوانیزه برخلاف لوله سیاه در برابر خوردگی مقاوم است و زنگ نمی‌زند، اتصالات گالوانیزه عمر طولانی و بیشتری نسبت به لوله‌های سیاه دارند، استفاده از لوله های گالوانیزه اکثراً بی خطر بوده و برای انتقال مایعات مخصوصاً آب از این نوع اتصالات استفاده می شود، به دلیل پوشش روی سطح اتصالات گالوانیزه روند تولید آنها پیچیده تر بوده و در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به لوله های سیاه دارند.

خرید اتصالات گالوانیزه و سیاه به صورت آنلاین

پلتفرم های آنلاین، مجموعه های جدیدی هستند که خریداران را از مراجعه به فروشگاه های فیزیکی بی‌نیاز کرده اند. ابزارینا یک مجموعه فروش تجهیزات سرویس بهداشتی، شیرآلات،  لوله و اتصالات است. این استارتاپ دارای خدمات ویژه ای از جمله، ارسال سریع، امکان تعویض یا مرجوع کردن کالا بعد از گذشت هفت روز از ثبت فاکتور، ضمانت اصالت، قیمت و کیفیت کالا، ارائه مشاوره رایگان، دارا بودن مجریان نصب در اکثر شهرستانها، گارانتی و خدمات پس از فروش است. خریداران می توانند برای دریافت  اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه سفارش، ارسال و خرید کالا به وب سایت رسمی ابزارینا مراجعه کنند. تکنسین های ابزارینا به صورت آنلاین آماده ارائه مشاوره رایگان به خریداران هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

مرتبط با : ابزارینا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز