اتصالات آکاردئونی چیست و چه کاربردی دارد؟

اتصالات آکاردئونی ساده ترین نوع اتصالات انعطاف پذیر است می تواند حرکت های معمول را در تمامی جهت ها به طور همزمان دفع کند. اتصالات فلزی در انواع یک لایه، چند لایه، جوشی، فلنجدار، مهار دار و مهار دار زاویه ای از 1/2 الی 300 اینچ  در انواع محوری،  یونیورسال، پرشربالانس، مفصلی، گاردانی، پانتوگراف و … در کل این اتصالات جهت رفع تنش در خطوط پایپینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش کاماپرس،  اگر اتصال مهاردار باشد باید حرکت زاویه ای را به خوبی تجزیه و تحلیل نمود. اگر اتصال بخواهد حرکت زاویه ای داشته باشد نهایتاً می تواند ٢ عدد مهار داشته باشد و حرکت زاویه ای اتصال با محور میل مهار زاویه 90‌ درجه بسازد. فلکسورهای فلزی مناسب ترین انتخاب جهت کنترل تغییرات محوری، عرضی و زاویه ای است.

اتصالات آکاردئونی که به اکسپنشن جوینت ( Expansion Joint ) یا لوپ انبساطی معروف هستند که البته با نام های دیگری مانند سیلندر انبساطی، اتصال انعطاف پذیر و … نیز شناخته می شوند.
در واقع اکسپنشن جوینت فلزی برای جذب تغییرات اندازه در سیستم های لوله های فلزی و کانال‌ها طراحی شده‌اند. تغییرات شامل انبساط بر اثر حرارت، لرزش‌های ناشی از ماشین‌های دوار، تغییر شکل‌های ناشی از فشار، تغییرات راستا در زمان نصب یا مشکلات ساختمانی هستند.
عضو اصلی اتصالات آکاردئونی یک سیلندر (Bellow) است. سیلندرها از یک سری حلقه تشکیل شده اند که ساختار آن‌ها برای مقاومت در برابر فشار داخلی سیستم طراحی شده است، اما به اندازه کافی منعطف هستند تا انحرافات محوری، جانبی و مورب را تصحیح کنند.

مزایای اتصالات آکاردئونی چیست؟
طراحی و عملکرد ساده
کاهش فضای مورد نیاز
کاهش وزن
کاهش قیمت
تسهیل در مهندسی و طراحی سیستم های لوله کشی
انعطاف پذیری بیشتر در طراحی سیستم های لوله کشی
ثبات و امنیت بیشتر در زمان کارکرد

انواع اتصالات آکاردئونی کدامند؟
ایسنا در گزارشی افزود: اکسپنشن جوینت گستره طراحی بسیار وسیعی دارند. برخی استاندارد هستند و برخی بر اساس نیازهای کاربران تغییر شکل داده می‌شوند. به هر حال طراحی آنها ممکن است بطور قابل ملاحظه ای متفاوت باشد، با این وجود تمامی اتصالات آکاردئونی از تعدادی از اجزای زیر ساخته شده اند که همگی دارای یک یا چند عملکرد خاص هستند:
سیلندرها، پایانه های جوشی، فلنج ها، لولا ها، میله های اتصال، واشرهای کروی، توری سیمی، عایق، پوشش داخلی، پوشش خارجی، زانویی و/یا حلقه محکم کننده یا حلقه های رگلاتور.

آریاک سفر

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت هر گونه مشاوره نصب یا خرید ،با مراجعه به سایت linkran.com با ما تماس حاصل فرمایید. چنانچه هر گونه سوال در مورد نصب و خرید در زمینه های مختلفِ تاسیساتی و مصالح نوین صنعتی و ساختمانی از قبیل : ساپورت تاسیسات ، فلنج کانال ، بیم کلمپ و عایق الاستومریک ، اتصالات انعطاف پذیر U شکل و V شکل، انواع لرزه گیر پلاستیکی و لرزه گیر فنری لینکران .. داشتید ، همکاران ما همه روزه در خدمت شما هم میهنان عزیز می باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی لینکران
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز