آیت الله خانزاده کیست؟

از روز گذشته، تصاویر مربوط به بیلبوردهای جنجالی شهر تهران در فضای مجازی غوغا به پا کرده است. این بیلبوردها که در نیمه شب 17 خرداد در سطح شهر نصب شدند، تنها یک تیتر داشتند: «پسر آیت الله خانزاده دستگیر شد». نکته جالب این است که این بنرها پس از مدت کوتاه و در نیمه‌های شب از سطح شهر جمع‌آوری شدند. اما آیت الله خانزاده کیست؟

به گزارش کاماپرس، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیلبوردهای جنجالی در راستای کمپین تبلیغاتی فیلم سینمایی «مصلحت» طراحی و نصب شده‌اند. به نظر می‌رسد که عدم وجود توضیحات و جزئیات دیگر در این بیلبوردها دلیل اصلی جمع‌آوری آنها بوده است. این فیلم به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. اما حالا پس از 3 سال توقیف از امروز در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی مصلحت درباره چیست؟

پسر یکی از مقام‌های برجسته قوه قضائیه در یک درگیری مقابل دانشگاه تهران، مرتکب قتل می‌شود. در حالی که پدر و اطرافیان او سعی در لاپوشانی این اتفاق دارند، دادستان پرونده به ماجرا مشکوک می‌شود. این فیلم در واقع روایت اختلاف سیاسی یکی از شخصیت‌های با نفوذ نظام با فرزندش در اوایل دهه 60 است. این روایت، تقابل سخت پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور را نیز نشان می‌دهد.

آریاک سفر

علت توقیف 3 ساله فیلم مصلحت

نارضایتی‌ها و حساسیت‌های برخی از مسئولان قوه قضائیه، دلیل توقیف این فیلم سیاسی بوده است. این در حالی است که مصلحت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست در 7 بخش کاندیدای دریافت جایزه شود. حسین دارابی نیز در این جشنواره دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را کسب کرد. اما با همه این تفاسیر، محصول مشترک حوزه هنری و اوج مدت 3 سال پشت درهای بسته قرار گرفت.

بازیگرانی چون فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، نازنین فراهانی و مجید نوروزی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز