آیا واقعا زرماکارون می‌تواند خودرو تولید کند؟

پس از انتشار اخباری مبنی بر آنکه گروه زرماکارون مجوز تاسیس خودروسازی اخذ کرده است، بسیاری از کاربران فضای مجازی به این اتفاق واکنش نشان دادند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزازش کاماپرس به نقل از بورسان، اخیرا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از مجوز تاسیس خودروسازی زرماکارون خبر داد و گفت ممکن است رقیب جدی برای سایپا و ایران خودرو شود؛ همین خبر باعث شد واکنش‌های مختلفی اعم از شوخی و انتقاد را به همراه داشته باشد.

البته تاکنون بسیاری از صنایع در جهان بوده‌اند که به صنعت خودروسازی ورود کرده یا شرکت‌های خودروسازی وارد صنایع دیگر شده‌اند؛ برندهای بزرگی مانند کاتریپلار، جگوار، میتسوبیشی، سامسونگ و اپل از همین جمله هستند.

بسیاری افراد کاتریپلار را با کفش‌، گوشی و ساعت مچی می‌شناسند اما حوزه اصلی فعالیت این شرکت صنایع سنگین آمریکایی است.

آریاک سفر

جگوار که یک برند معروف ماشین‌سازی به حساب می‌آید به تازگی به صنعت دیگری نیز ورود کرده و ساعت مچی تولید می‌کند.

شرکت میتسوبیشی ژاپن نیز که یک شرکت خوشه‌ای به شمار می‌رود، در صنایعی همچون املاح و مستقلات، پوشاک و پارچه همچنین صنایع شیمایی و الکترونیک فعالیت دارد.

سامسونگ که می‌توان آن را غول موبایل سازی دانست، در کنار صنعت گوشی‌سازی، تانک و سایر ماشین‌های نظامی نیز تولید می‌کند.

دیگر فعال حوزه فناوری یعنی اپل، به تازگی یکی از طراحان معتبر و برجسته تسلا موتورز را به شرکت خود جذب کرده تا به بازار خودروهای هوشمند ورود کند.

با بررسی شرکت‌های مختلف خواهیم دید که بسیاری از صنایع وارد صنعت دیگری شده‌ و موفق هم عمل کرده‌اند؛ در حالی که در ایران دیدگاه مناسبی نسبت به این موضوع وجود ندارد.

البته شاید بتوان سابقه نه چندان خوب خودروسازان داخلی یا پیشینه منفی نسبت به این مجوزها را دلیل بدبینی و انتقاد افراد دانست که در پس آن از سوی سیاست‌گذارها مدیریت می‌شود که با هدف اصلی بسیار فاصله دارد؛ اما برای بدبینی نسبت به زر خودرو شاید کمی زود باشد زیرا این شرکت با بودجه‌ای کلان کار خود را آغاز کرده و ممکن است سبب شکسته شدن انحصار خودروسازی داخلی شود.

انتهای پیام

مرتبط با : زرخودروزرماکارون
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز