آیا قیمت دلار ضربه فنی خواهد شد؟

لست سکند

قیمت دلار صبح امروز با کاهش قیمت مواجه شد و با افت 141 تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ 27 هزار و 791 تومانی عقبگرد کرد. به نظر انتخاب رئیس بانک مرکزی و تمهیدات ایران برای مذاکرات وین باعث کاهش قیمت دلار شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با ورود علی صالح آبادی به بانک مرکزی، زمزمه‌های کاهش قیمت دلار شکل گرفت. صالح آبادی احتمالا از سمت عرضه اقدام به کنترل بازار ارز خواهد کرد. به همین دلیل برخی معامله گران که انتظار افزایش عرضه را دارند، روز چهارشنبه با قطعی شدن ریاست بانک مرکزی، از بازار خارج شدند. در واقع آن‌ها منتظر اقدام جدید صالح آبادی هستند.

عامل بعدی اثرگذار در کاهش قیمت دلار، صحبت‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، درباره نهایی شدن بررسی‌های ایران برای گفت و گوهای آینده وین  بود. امیرعبداللهیان اعلام کرده بعد از اتمام این بررسی‌ها، زمان مذاکرات اعلام خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

این مسائل اندکی ترس دلالان و سفته بازان بازار ارز را بیشتر کرد و زمینه ساز کاهش قیمت دلار شد. زیرا فعالان حوزه ارز باور دارند با لغو تحریم‌ها زمینه‌های افزایش قیمت دلار بسیار کمتر می‌شود. سال 1399 هم مانند این روزها، با افزایش گمانه زنی‌ها درباره توافق ایران و آمریکا، به تدریج فروش‌های ارزی در بازار بالا رفت و قیمت دلار از مرز 30 هزار تومانی به سرعت فاصله گرفت.

احتمال بازگشت نرخ دلار

با این حال برخی کارشناسان حوزه ارزی معتقدند که این کاهش قیمتی مقطعی و کوتاه مدت است. به گفته رضا زنگویی، کارشناس اقتصادی، تا راه‌های ورود ارز به کشور آماده نشود، نرخ دلار باز هم افزایشی خواهد شد. این کاهش قیمت‌ها نیز بعد مدت کوتاهی متوقف شده و بار دیگر قیمت دلار به سمت کانال 28 هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت یورو و پوند هم کاهشی هستند. نرخ یورو امروز نسبت به روز گذشته 124 تومان افت داشته و به مرز 32 هزار و 136 تومانی رسیده است. پوند هم با کاهش 91 تومانی در مقایسه با دیروز، 38 هزار و 60 تومان معامله می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “آیا قیمت دلار ضربه فنی خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز