آیا قیمت دلار به 26 هزار تومان خواهد رسید؟

قیمت دلار در بازار داخلی اکنون به 27 هزار و 151 تومان رسیده که نسبت به آخرین نرخ معاملاتی دیروز، 271 تومان کاهش پیدا کرده است. برخلاف انتظار عده‌ای از تحلیلگران، اصلاح قیمتی دلار به اندازه‌ای نبود که قیمت آن به کانال 26 هزار تومانی بازگشت داشته باشد. برخی هم معتقدند که صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه کشور درباره مذارکرات برجام، مانع از کاهش بیشتر قیمت این ارز معروف شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیما درباره دور بعدی مذاکرات بیان کرده که طرف مقابل این درک را دارد که بالاخره یک پروسه دو، سه ماهه‌ای زمان می‌برد تا دولت جدید مستقر شود و برای هرگونه تصمیمی درباره آینده مذاکرات برجام، برنامه ریزی کند. برخی معامله گران این صحبت‌های وزیر امور خارجه را دستاویز خود قرار دادند و معتقدند که باید همچنان به خریدهای احتیاطی ادامه دهند.

از دیدگاه تحلیلگران فنی تا زمانی که اسکناس آمریکایی پایین محدوده قیمتی 27 هزار و 800 تومانی باشد، تقاضا در بازار چندان افزایشی نخواهد داشت. به نظر این تحلیلگران، کف مقاومت قیمتی برای دلار هم کانال 26 هزار و 500 تومان است. اگر دلار این قیمت را هم از دست بدهد، نرخ آن کاهش شدیدتری پیدا خواهد کرد.

آریاک سفر

امید بخش بودن برنامه‌های دولت برای ارز

به گفته محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی، در همایش اخیر بانکداری اسلامی، برنامه‌های دولت جدید در مورد اصلاح بودجه و جلوگیری از افزایش پایه پولی، نویدی بر اصلاح تعاملات بین دولت و مرکزی است. طبق گفته طالبی، سیاست گذاری پولی با مصوبات هماهنگی سران قوا اصلاح شده و با توجه به این موضوع، بانک مرکزی هم در آینده نقش موثری در نظام پولی ایفا خواهد کرد.

گویا دولت جدید برنامه‌های جامعی برای کنترل و استفاده از ظرفیت بازار ارز کشور دارد که باعث بهبود هرچه بیشتر اوضاع ارزی کشور می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز