آیا خدمه کشتی سانچی هنوز زنده اند؟

لست سکند

خانواده های خدمه کشتی سانچی که سال 96 در دریای چین غرق شد و طبق گزارش های رسمی تمام سرنشینان آن کشته شدند موفق به دریافت حکمی از دادگاه شده اند که گواهی فوت این افراد را به دلیل فقدان مدارک لازم درباره فوت، باطل اعلام می‌کند.

به گزارش کاماپرس، غرق نفتکش سانچی یکی از دردناک ترین اتفاقات سال های اخیر برای مردم ایران بوده است به خصوص که تا آخرین دقایق انتظار زنده بودن و نجات سرنشینان و خدمه این کشتی وجود داشت.

بعد ازغرق کشتی تحقیقاتی درباره سرنوشت خدمه آن انجام شد و گزارش های رسمی حکایت از آن داشت که همه آنها در همان دقایق اول انفجار محموله این نفتکش کشته شده اند. خانواده خدمه سانچی این گزارش ها را به دلایلی رد می کردند و یک کارزار حقوقی برای باطل کردن گواهی فوت این افراد را از آن زمان تاکنون ادامه داده اند که اکنون به نفع آنها به پایان رسیده است.

رای دادگاه بر چه اساسی صادر شده است؟

بنابه اعلام شرق در رأی نهایی دادگاه که پیامدهای مهمی در این پرونده دارد، آمده است : دادگاه دعوای مطروحه را به لحاظ اینکه گواهی فوت صادره برخلاف تشریفات قانونی از‌جمله ماده ۲۶ قانون ثبت‌احوال و مواد ۱۰۱۱ و ۱۰۲۰ (بند ۳) و ۱۰۲۵ قانون مدنی صادر گردید، وارد و ثابت دانسته و به استناد ماده ۴ قانون ثبت‌احوال و ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۷۹، حکم ابطال ثبت واقعه فوت و نیز ابطال گواهی فوت اشخاص مزبور صادر و اعلام می‌نماید».

راز آسمان پایتخت

این رأی که در تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۹ صادر شده است، با وجود گذشت ۳۰ روز کماکان مورد اعتراض قرار نگرفت و اکنون رأی قطعی و لازم‌الاجرا تلقی می‌شود.

ماجرای 1200 تماس از طرف خدمه سانچی چیست؟

دلیل اصلی که خانواده‌های خدمه سانچی فوت این افراد را قبول ندارند، بیش از 1200 تماسی است که با آنها انجام شده و در آن تماس‌ها، فرد تماس‌گیرنده از خصوصی‌ترین شماره‌ها تماس گرفته یا در زمان مکالمه، اسم خصوصی یا مستعار خانواده‌ها را بیان کرده است. فرد تماس گیرنده در این تماس ها به خانواده خدمه سانچی گفته است فرد ایرانی‌تباری این شماره‌ها را به آن‌ها داده و درخواست کرده به صاحب شماره‌ها اطلاع دهند که «ما زنده‌ایم».

باطل شدن گواهی فوت خدمه سانچی چه پیامدی دارد؟

به نظر می رسد این حکم پیامدهای حقوقی دردسرسازی برای وزارت تعاون و شرکت ملی نفتکش در پی داشته باشد چرا که این دو مجموعه به عنوان مالکان و سهامداران اصلی کشتی سانچی با صدور گواهی فوت خدمه نفتکش سانچی و مفقود الاثر ندانستن آنها، از برخی اقدامات همچون در خواست از صلیب سرخ جهانی یا گشت‌های دریایی برای جستجوی این افراد شانه خالی کرده اند.

ضمنا به نظر می رسد برخی حقوق و مزایای خدمه سانچی نیز با صدور گواهی فوت آنها به آنها تعلق نگرفته است که با ابطال این گواهی، مالکان کشتی باید این حقوق و مزایا را به بازماندگان این افراد پرداخت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “آیا خدمه کشتی سانچی هنوز زنده اند؟

  1. سمیرا گفته:

    خب اونا که شماره دادن‌ خودشون چرا حرف نزدن اونی که زنگ میزنه حداقل بگه کجان فقط زنگ میزنه اسم و شماره شخصی اقوام رو میگه که اینارو خون به جیگر کنه ! شاید وسایل شخصیشونو پیدا کردن
    چه داستان مرموزی شده امیدوارم زنده باشم سال ۹۶ بدترین سال ایران بود از حادثه و مرگ

  2. سعید گفته:

    سلام.دوپروژه رو آمریکا در مورد کشتی سانچی به اجرا گذاشت بسیار سری ومحرمانه اول باید کشتی که حامل سوخت بوده باید غرق بشه تا به مقصد نهایی نرسد که موفق شد و کاری به این ندارم اما پرژه دوم وبسیار خطرناک آمریکا ومحرمانه این هست که خدمه رو از کشتی خارج وبه جزیره های اطراف آمریکا منتقل کرده این براشون حالت بازی واقعی بوده که همه جهان رو با این اقدام شوک کنند حتما شکی نیست که خدمه زنده هستند ولی اونها هیچ گاه به وطن خود باز نمی گردند چون دولت آمریکا وافراد پشت پرده این ماجرا برای این بازی هزینه کردند تا به نتیجه کامل برسد این موضوع فاش نخواهد شد.خانواده این عزیزان منتظر هستند درد آوره.صبر صبر صبر

  3. باران گفته:

    این پروژه وقتی ممکنه اجرایی بشه ک بین کارکنان یک نفر جاسوس و خائن بوده باشه یا تحت فشار و تهدید عوامل پروژه باشه

    از آمریکا و اسرائیل خبیث هرجنایتی بر میاد

    ولی خیلی درد آوره انتظار کشیدن و نامعلوم بودن سرنوشت عزیز
    خودم دچار بودم میدونم خیلی درد ناکه
    خدا به خانواده هاشون صبر زیبا زینبی عطا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز