آیا اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان است؟

اینترنت رایگان

روز گذشته، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با «رادیو گفت‌وگو» از رایگان بودن اینترنت ثابت مشترکین تا پایان سال خبر داد و همین کافی بود تا این موضوع به تیتر یک برخی رسانه‌ها تبدیل شود. اما آیا به واقع اینترنت تا پایان سال به صورت نامحدود رایگان است یا منظور وزیر جوان صرفا همان 100 گیگابایتی بوده که در هفته گذشته برای کاربران اینترنت ثابت فعال شد؟

اینترنت رایگان

پیگیری‌های دیجیاتو از سه شرکت بزرگ ارائه دهنده اینترنت ثابت به مشترکین نشان می‌دهد که برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، اینترنت ثابت قرار نیست به طور کلی و پس از مصرف ۱۰۰ گیگابایت، رایگان شود و تنها همان بسته ۱۰۰ گیگابایتی هدیه FCPها برای مبارزه با کرونا و خانه‌نشینی مردم در نظر گرفته شده است.

«سجاد بنابی» نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگوی خود با دیجیاتو اعلام می‌کند که قرار نیست اینترنت ثابت به طور کل رایگان بشود و منظور وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر رادیویی خود همان صد گیگابایت اینترنت رایگانی بوده که پیش‌تر به کاربران اهدا شده است: «با توجه به اینکه تنها یک هفته تا پایان سال باقی مانده، اکثر کاربران با این مقدار حجم اینترنت عملا اینترنت نامحدود دارند.»

«محمدعلی یوسف زاده» مدیرعامل آسیاتک نیز در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو ضمن رد شایعه اینترنت رایگان تا پایان سال می‌گوید که بر اساس میانگین مصرف خانوارهای کشور، یک بسته صد گیگابایتی برای ده روز تقریبا همان معنای نامحدود را پیدا می‌کند. او همچنین به دیجیاتو می‌گوید: «باید کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم اما قرار نیست اینترنت تا آخر سال به طور کلی رایگان شود. تا به امروز هم هیچ ابلاغیه و دستوری از سوی رگولاتوری برای رایگان شدن کل اینترنت به ما داده نشده است.»

آریاک سفر

همچنین «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل نیز در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو خبر رایگان شدن اینترنت ثابت تا پایان سال را یک شایعه می‌داند و باور دارد که انتقال رسانه‌ای آن اشتباه صورت گرفته است: «یک اشتباه رسانه‌ای صورت گرفته و منظور وزیر ارتباطات همان صد گیگابایت اعطا شده بوده.»

در هر حال به نظر می‌رسد خبر رایگان شدن به طور کلی اینترنت خط ثابت برای کاربران گزاره صحیحی نیست؛ این خبر در حالی تکذیب می‌شود که خود وزیر ارتباطات در یک پست اینستاگرامی به کم بودن این حجم اینترنت اذعان داشته و نوشته بود که فرزندش با دانلود یک بازی ویدیویی (Call Of Duty) کل این بسته صد گیگابایتی را در یک و نیم روز تمام کرده است.

اینترنت رایگان

چند روز پیش بود که بنا به دستور وزیر ارتباطات صد گیگابایت اینترنت رایگان به تمامی مشترکین اینترنت خطوط ثابت اعطا شد تا کمک حالی برای مردم قرنطینه در خانه باشد. اعطای این صد گیگابایت حواشی خاصی به همراه داشت که بخشی از آن را می‌توانید در این گزارش بخوانید. کاربران بسیاری نسبت به کیفیت سرعت اینترنت پس از ارائه این بسته هدیه گلایه‌مند هستند و آنطور که وزارت ارتباطات می‌گوید، در تلاش برای حل کردن مشکل افت کیفیت سرعت اینترنت هستند.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “آیا اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان است؟

  1. رضا گفته:

    والا ماکه خودمون پنجاه گیگ داشتیم ولی باهدیه صدگیگ اونم پرید…!!!درحالیکه مامی تونستیم همون پنجاه گیگودوماه استفاده کنیم …ولی این صدگیگ تمام معادلات مصرفمون روبهم زده وسرعت آنچنانی هم نداره که بتونیم ازش استفاده کنیم!!!درکل این صدگیگ یعنی هیچ…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز