آیا استفاده از لاستیک بارز ال 90 باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود؟

موارد زیادی می‌تواند بر کاهش یا افزایش میزان مصرف سوخت تاثیرگذار باشد که بسیاری از رانندگان از آن اطلاع ندارند. به عنوان مثال، تایرهای خودرو به هیچ وجه تاثیر مستقیمی بر روی میزان مصرف سوخت ندارد؛ اما این تایرها به طور مشخص بر روی عملکرد کلی، عمر خودرو و میزان کارآمدی آن تاثیرگذار است. تمامی این موارد در نهایت منجر به افزایش یا کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از خودروها در مصرف سوخت بهینه، معروف هستند و ال 90 یکی از این خودروها است. خرید لاستیک بارز ال 90 همواره یکی از اولین گزینه‌های انتخاب تایر برای رانندگان این خودرو است. اما تایر خودرو چگونه منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود؟

نحوه تاثیر لاستیک بر مصرف سوخت

به طور کلی، بین 20 تا 30 درصد مصرف سوخت خودرو و 24 درصد انتشار گاز مونوکسید کربن از خودروها به کیفیت لاستیک مربوط است. لاستیک‌ها در درجه اول از طریق مقاومت غلتشی بر میزان مصرف سوخت تاثیر می‌گذارند. مقاومت غلتشی در واقع نحوه غلبه لاستیک بر سکون است. به عبارتی دیگر، مقاومت غلتشی مقدار انرژی‌ای است که خودرو برای حفظ سرعت حرکت یا افزایش سرعت به آن نیازمند است. عواملی مانند کیفیت جاده بر روی مقاومت غلتشی و میزان مصرف سوخت تاثیرگذار است.

آریاک سفر

هرچه میزان مقاومت غلتشی خودرو کمتر باشد، مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد. یکی از راه‌های کاهش مقاومت غلتشی، ساخت تایر با ترکیبات ویژه است. این ترکیبات کمک می‌کند تا لاستیک‌ها در برابر گرما مقاومت بیشتری داشته باشند و اتلاف انرژی به حداقل برسد.

اهمیت استفاده از لاستیک بارز ال 90

خودروی ال 90 همواره به عنوان خودرویی با توان فنی بالا، هزینه نگهداری پایین و مصرف سوخت بهینه شناخته می‌شود. بنابراین، برای حفظ توان فنی خودرو بهتر است از قطعات با کیفیت و لاستیک‌هایی با مقاومت غلتشی پایین استفاده کرد. ممکن است برخی از رانندگان این تصور را داشته باشند که تایرهایی که باعث کاهش مقاومت غلتشی می‌شوند، وارداتی و با قیمت بالا هستند.

اما در واقع برخی از لاستیک‌های داخلی نیز با آزمون‌های اندازه‌گیری ضریب مقاومت غلتشی تولید می‌شوند که لاستیک بارز ال 90 یکی از معروف‌ترین آنها است. به علاوه، استفاده از ماده اولیه نانو سیلیکا در تایرهای بارز نیز باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. همچنین، قیمت مناسب تایرهای بارز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لاستیک به شمار می‌رود.

خرید لاستیک بارز

خوشبختانه فروشگاه‌های اینترنتی معتبر توانسته‌اند تا تجربه خریدی بی‌دردسر و سریع را برای مشتریان فراهم کنند. برای خرید لاستیک نیز دیگر نیازی به گشت و گذار در بازار شلوغ و صرف زمان زیاد نیست. فروشگاه اینترنتی لاستیک فروش یکی از معتبرترین مجموعه‌های فروش لاستیک و لوازم جانبی خودرو است که بهترین خدمات و محصولات استاندارد را به مشتریان معرفی می‌کند. خریداران می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از اطلاعات و تجربیات مشاوران این مجموعه استفاده نمایند.

در جدول زیر، قیمت برخی از تایرها از مجموعه لاستیک فروش قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

 

مرتبط با : لاستیک فروش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز