آیا احیای برجام باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد؟

لست سکند

جمعی از کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی و مالی در کلاب هاوس خبر آنلاین به سوالاتی درباره توافق وین و اثر آن روی وضعیت اقتصادی کشور پاسخ داده‌اند. در حالت کلی به نظر افراد شرکت کننده در این گفت و گو، توافق برجام مقدمه بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهدی پازوکی یکی از شرکت کنندگان در این نشست مجازی بود که درباره موضوع توافق و عملیاتی شدن آن گفت: 20 درصد از مشکلات کنونی کشور مربوط به ارتباطات بین المللی اقتصادی است و احیای برجام می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. با این حال فقط حل برخی از مشکلات بعد از احیای برجام اتفاق می‌افتد و رفع بقیه موانع به تصمیم گیری بخش‌های مختلف و فرآیندهای داخل کشور بازمی‌گردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علی شریعتی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران هم بیان کرد که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران به مراتب سخت‌تر از هر زمانی بود. در واقع طی دوره ریاست جمهوری قبلی آمریکا، نمایندگان این کشور در هر منطقه‌ای بر ماجرای تحریم نظارت داشتند و امکان دور زدن وجود نداشت.

لغو تحریم‌ها مجددا باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود

نصراله زارعی، کارشناس اقتصادی، هم در این گفت و گو با اشاره به نقش برجام و لغو تحریم‌ها یادآور شد: کسی نمی‌تواند گشایش ناشی از توافق را انکار کند. با لغو تحریم‌ها در توافق قبلی، شرکت‌های بین المللی وارد کشور شدند و میزان صادرات نفتی هم افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

به نظر زارعی هم در صورتی که بار دیگر توافق برجام اتفاق بیفتد و رونق در بازار نفت ایران و جهان شکل بگیرد، بهبود اقتصادی کشور مجددا حاصل خواهد شد. البته دامنه این گشایش جای بحث و گفت و گو دارد و باید در مورد آن ارزیابی لازم صورت بگیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز