آنچه که بهتر است درباره رنو ایران بدانید

لست سکند

اولین حضور خودروی «رنو» به سال‌های دور یعنی 1297 باز می‌گردد. در آن زمان نخستین خودرو رنو برای مصرف وارد کشور شد. حضور رنو در ایران، به عنوان خودروساز، عمری کمتر از دو دهه دارد. کارخانه رنو در کشورهای مختلف همکاران مختلفی دارد که به آن‌ها کمک می‌کند محصولات خود را با کیفیت مناسب به بازار‌های سراسر جهان عرضه کنند. رنو ایران، همواره مدعی تولید و ارائه خودروهای باکیفیت بوده است.

بخش اعظم فعالیت این شرکت خودرویی در ایران، مربوط به تولید محصولات آن در داخل کشور بود، با این حال به ‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز بازار، برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال خودروهای لوکس‌تر بودند، این مجموعه بعضی از خودروهای خود را به صورت وارداتی به ایران عرضه می‌کرد.

در ادامه کاماپرس 8 نکته از این مجموعه را منتشر خواهد کرد که برای فعالان صنعت خودروسازی و علاقمندان به محصولات رنو مفید است؛

1. شرکت خودروسازی رنو در سال 1381 بعد از امضای قراردادی به ایران آمد و در اسفندماه 1382، توافقنامه اولیه تاسیس جوینت ونچری- قراردادی مشترک با تسهیم سود و زیان- به امضا رسید و در اردیبهشت‌ماه 1383 جونیت ونچر صنعت خودروی رنو ایران، با سرمایه‌گذاری مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران آغاز به کار کرد. بعدها این جونیت ونچر، نام «رنو پارس» را گرفت.

2. رنو اس.آ.اس 51 درصد سهام و شرکای ایرانی، سازمان گسترش و نوسازی ایران، 49 درصد سهام رنو ایران را در اختیار دارند. نخستین خودروی تولیدی رنو پارس، براساس توافق‌نامه صورت گرفته، تندر90 بود. تولید خودروهای رنو در قالب این همکاری، در خطوط تولید شرکت‌های ایران‌خودرو و پارس‌خودرو انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

3. در سال 1385یک شرکت اتوشاسی اینترنشنال پارس نیز، به موجب جونیت ونچر جدیدی، از سوی رنو شکل گرفت. شرکت مذکور به عنوان تولیدکننده شاسی‌های خودروهای تولیدی رنو در ایران شناخته شد. 77 درصد سهام این شرکت در اختیار رنو اس.آ.اس و 23 درصد آن در دست شرکت ربات ماشین است.

4. شرکت نگین‌خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو اس.آ.اس از سال 1387، به عنوان واردکننده رسمی خودروهای لوکس تولیدی این خودروساز به ایران اعلام شد.

5. طبق گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رنو ساندرو با داشتن 4 ستاره کیفیت و سپس انواع تندر90 تولیدی در پارس‌خودرو و ایران خودرو با سه ستاره کیفیت از محصولات دارای کیفیت مناسب خودروسازی رنو ایران اعلام شدند. وانت تندر90 پیکاپ ، با دریافت سه ستاره کیفیت، از دیگر محصولات با سطح کیفیت مناسب این مجموعه بود.

6. محصولات رنو پارس در ۵ دسته سدان، هاچ‌بک، کراس اوور، اس‌ یو وی و خودروهای تجاری سبک قرار می‌گیرد. وب‌سایت رسمی رنو ایران 9 مدل خودرو را در این دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهد که همگی آن‌ها طی چند سال گذشته در بازار داخلی عرضه‌ شده‌اند.

7. این مجموع در سال 1395 توانست 500 هزار دستگاه انواع مختلف خودرو را تولید کند. در مهرماه همان سال، همکاری‌های رنو با کشور ایران وارد فاز جدیدی شد و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که به موجب آن قرار بود شبکه پخش، فروش، خدمات پس از فروش، تولید مدل‌های جدید خودروهای رنو و … شکل بگیرد.

8. با وقوع تحریم‌ها، انجام تعهدات متوقف شد. در بهمن‌ماه سال جاری گروه خودروسازی سایپا، به عنوان یکی از خطوط تولیدکننده محصولات رنو در ایران، اعلام کرد به منظور جلب رضایت مشتریان محصولات این مجموعه، طرح‌های جدید برای محصولات رنو را در دستور کار دارد تا متقاضیانی که برای این محصولات ثبت‌نام کردند، خودروهای تولیدی شرکت سایپا را طبق شرایط ذکرشده آن دریافت کنند.

مرتبط با : رنو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز