آموزش طراحی سایت از ساخت فهرست ها تا بهینه سازی سرعت !

در این مقاله قصد داریم راجع به طراحی سایت صحبت کنیم. فرایند طراحی یک سایت ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد! ما همیشه مفاهیم و مقالاتی را با عناوین طراحی سایت و … منتشر کرده ایم که فضای طراحی سایت را از حالت گنگ بودن، خارج کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

همانطور که بارها گفتیم، طراحی سایت شامل دو روش کدنویسی و وردپرسی است. کسی که سایت موردنظرش را با استفاده از وردپرس طراحی می‌کند، می‌داند که چالش هایی در مسیرش وجود دارند که ممکن است مطابق با آموخته‌هایش نباشد! یعنی مشکلات و باگ های پیچیده ای خواهید دید که به راحتی قابل دیباگ شدن نیستند. در وبیت علاوه بر آموزش های طراحی سایت (که به صورت ساده بیان کرده ایم) ، شما می‌توانید مقالاتی با عنوان رفع مشکلات در سایت وردپرسی پیدا کنید. این مقالات هم از کاربردی ترین مقالات در زمینه آموزش افزونه هستند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اجزای کلی ساخت سایت وردپرسی

در سایت های وردپرسی ، قطعا اول باید به فکر تهیه هاست و دامین باشید. بعد از اینکه این دوتا را تهیه کردید، می‌توانید به فکر نصب وردپرس باشید. در هنگام نصب وردپرس ، باید به نکات مهمی دقت کنید. مخصوصا باید حواستان باشد که اطلاعات دیتابیس تون رو به درستی با سایت وردپرسی خودتون هماهنگ کنید . بعد از اینکه سایت وردپرسی شما نصب شد ، حال نیاز دارید که یک قالب هم نصب کنید. برای داشتن یک تمپلیت کلی ، نیاز 100 درصدی به قالب دارید . حالا چه قالب های آماده ، چه قالب های تخصصی و کدنویسی شده ! در نهایت، پس از تهیه قالب مرتبط با مضمون سایت خود، باید به فکر افزونه های جانبی وردپرسی باشید که هر کدام کار خاصی رو به شما آموزش می‌دهند.

آریاک سفر

بعضی ها می‌پرسند که افزونه ها به چه دردی می‌خورند؟ در جواب این سوال باید بگویم که شما برای انجام هرکاری به صورت حرفه ای، باید افزونه مخصوص آن را نصب کنید یا باید به فکر کدنویسی باشید. البته دقت داشته باشید که کدنویسی نسبت به خود وردپرس، شامل هزینه های بسیار زیادی را می‌شود و معمولا با بودجه های کم ، پیشنهاد نمی‌شود. به عنوان مثال شما می‌خواهید فهرستی حرفه ای در سایت خود ایجاد کنید. ابتدا نیاز به آموزش ساخت فهرست در وردپرس دارید. سپس وقت این رسیده است که با بهترین افزونه های طراحی فهرست در وردپرس آشنا شوید. برای بستن پرونده ساخت فهرست، کافیه که افزونه موردنظرتون رو نصب کنید و با چندتا کار ساده ، فهرست های خود را در هرکجای سایت ایجاد کنید.

افزونه ها در وردپرس

به طور کلی شما رو با مفهوم اصلی افزونه و پلاگین آشنا کردیم . افزونه یا پلاگین ، در حالت لغوی ، به معنای یک افزودنی و امکان اضافه شده است! یعنی شما یک سایت دارید که نیاز به ایجاد بستر آموزش برای سایر دانشجویان دارید . حال فقط و فقط احساس نیاز میکنید به افزونه های آموزش ! شما با استفاده از این افزونه ها به راحتی میتونید بسترهایی رو برای آموزش ایجاد کنید. برای اینکه بیشتر با مفهوم افزونه ها و کارکرد آنها آشنا شوید ، در ادامه افزونه لایت اسپید کش را برای شما معرفی می‌کنیم.

افزونه litespeed cache

افزونه کش لایت اسپید یک افزونه رایگان عالی کش وردپرس است که تنها چیزی که نیاز دارد این است که باید روی سرورهای LiteSpeed استفاده شود. در سرورهای غیر LS می توانید از همه ویژگی های آن به جز کش (که اصلی ترین ویژگی آن است) استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از ویژگی های بهینه سازی آن استفاده کنید. در ادامه بخشی از آموزش افزونه litespeed cache رو براتون آوردم . میتونید به راحتی تنظیمات آن را پیکربندی کنید و در نهایت از افزونه لذت ببرید.

تنظیمات افزونه  LiteSpeed cache

1 – کش

در تب کش می توانید تنظیمات مربوط به کش را انجام دهید. توصیه ما این است که همه موارد را فعال کنید به جز کش موبایل.

  • کش نظر دهندگان : این گزینه را فعال کنید. مربوط به فعالسازی Cache برای افرادی که در سایت شما حداقل یکبار دیدگاه گذاشته اند.
  • کش کاربران لاگین شده : این گزینه را فعال کنید. قابلیت تنظیم Cache برای کاربرانی که به سایت شما وارد می‌شوند. (اگر تعداد کاربران فعال شده شما زیاد می باشد بهتر است آن را غیرفعال کنید زیرا باعث می شود صفحات کش زیادی ایجاد شود که به ندرت استفاده می شوند.)
  • کش لینک های خصوصی : در این باکس آدرس صفحاتی را که میخواهید قابلیت Cache روی آنها فعال باشد در هر خط به صورت جداگانه وارد کنید. معمولا صفحاتی از سایت شما که حجم زیادی را اشغال میکنند می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • کش صفحه ورود : این گزینه را فعال کنید. این مقدار برای فعال سازی Cache در صفحه ورود سایت شما است.
  • کش موبایل : این گزینه را غیرفعال کنید. قابلیت Cache برای کسانی که با موبایل وارد سایت شما میشوند فعال میشود. اگر سایت شما قابلیت رسپانسیو دارد نیازی به فعال کردن این گزینه ندارید.
  • کش منابع PHP : این گزینه را فعال کنید. با فعال سازی این گزینه منابع php سایت خود را ذخیره می‌کنید.

2 – TTL

  • صفحه اول پیش فرض TTL: این گزینه هم برای مدت زمان کش صفحه اول است.
  • کش عمومی پیش فرض TTL: مدت زمان مورد نظر برای کش پیشفرض وردپرس را بر حسب ثانیه در این فیلد وارد کنید. مدتی که وارد می‌کنید .داده‌ها برای هر کاربر تا این زمان از حافظه کش بارگذاری خواهند شد.
  • خوراک پیش فرض TTL: این گزینه نیز مدت زمان کش وبسایت برای فید است.
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز