آموزش خرید تتر

تتر-کاماپرس

اگر می خواهید نحوه خرید تتر را بیاموزید، به جای درستی آمده اید. برخلاف بیت‌کوین یا اتریوم که تغییرات روزانه در قیمت آن ‌ها وجود دارد، تتر یک استیبل کوین است که هدف آن حفظ ارزش دارایی است.

اکثر  خریداران تتربه دنبال افزایش قیمت نیستند. همانطور که از نام آن پیداست، مزیت یک استیبل کوین به جای افزایش قیمت، ثبات است.

تتر یک استیبل کوین است. استیبل کوین چیست؟

مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال معمولاً رشد قیمت وحشیانه  آن ها را توصیف می کنند. اما این در مورد تتر صدق نمی کند، تتر به پشتوانه دلار آمریکا، ارزش ثابتی دارد.

استیبل کوین‌هایی مانند تتر ارزش ثابت خود را حفظ می‌کنند، زیرا توسط صندوقی از دارایی‌های وثیقه پشتیبانی می‌شوند. در دنیای ارزهای دیجیتال، تتر به عنوان یک «استیبل کوین دارای پشتوانه» نامیده می‌شود.

ریموند هسو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل  Cabital، می گوید که ارزش پایدار تتر مزایای خاصی را ارائه می دهد.

آریاک سفر

او می‌گوید: «استیبل کوین‌ها راهی عالی برای سرمایه‌گذاران با ریسک‌پذیری کم ​​هستند تا بتوانند سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنند و از بازار کریپتو سود ببرند.

با این حال، تتر کاملاً عاری از خطر نیست. در 12 مه، تتر در بحبوحه سقوط استیبل کوین TerraUSD (UST) ارزش 1 دلاری خود را از دست داد و تا 0.9485 دلار کاهش یافت و قبل از اینکه به ارزش یک به یک مورد نظر خود با دلار آمریکا بازگردد.

در حالی که ممکن است چند سنت زیاد به نظر نرسد، این نوسان قیمت لحظه ای نشان داد که حتی استیبل کوین ها نیز در دنیای ارز های دیجیتال چیز مطمئنی نیستند.

برایان گالاگر، یکی از بنیانگذاران بلاک چین Partisia می گوید، تتر همچنین به دلیل فقدان مقررات خطراتی را به همراه دارد. گالاگر اشاره می‌کند که هیچ حسابرسی عمومی برای بررسی اینکه آیا ذخایر تتر می‌تواند به طور کامل از ۷۵.۶ میلیارد دلار USDT در گردش حمایت کند، وجود ندارد.

او می‌گوید: اگر آشکار شود که خزانه‌داری تتر فقط 5 میلیارد دلار ذخایر دارد، به این معنی است که بین آنچه در بلاک چین به‌عنوان USDT در گردش است، در مقایسه با مقدار واقعی دلار آمریکا و دارایی‌های پشتیبان تتر، اختلاف وجود دارد.

همچین وضعیتی از قبل وجود دارد. اعلامیه اکتبر 2021 توسط کمیسیون معاملات آتی کالا اعلام کرد که تتر به دلیل ادعاهای گمراه کننده مبنی بر حمایت کامل دلار آمریکا از آن، 41 میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

کمیسیون دریافت که بین 1 ژوئن 2016 تا 25 فوریه 2019، “Tether به مشتریان و بازار اظهار نادرستی کرد که تتر دارای ذخایر دلاری کافی برای پشتیبانی از هر واحد تتر در گردش با “معادل ارز فیات مربوطه (دلار)” است.

علیرغم اختلاف نظرها، تتر ارزش دلاری خود را دوباره به دست آورده است و همچنان به عنوان یک استیبل کوین پیشرو یکی از بزرگترین ارز های دیجیتال از نظر ارزش بازار باقی می ماند.

می‌توانید تتر را در اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال خریداری کنید. در اینجا یک مورد وجود دارد که می توانید از طریق آن خرید تتر خود را با تومان انجام دهید:

فراچنج

فرض کنید می خواهید دارایی های تتر خود را با جفت ارز های دیگر خرید و فروش کنید. در این صورت، انجام آن آسان است. صرافی فراچنج به کاربران خود اجازه می دهد تتر را با ارزهای دیجیتال دیگر خرید فروش کنند.

تتر-کاماپرس

Kaiko، یک ارائه دهنده دارایی های دیجیتال، در اکتبر 2021 دریافت که تقریبا نیمی از معاملات بیت کوین با استفاده از تتر انجام می شود.

نحوه خرید تتر

اگر فکر میکنید که  تتر به کار شما می آید، می توانید تنها در سه مرحله خرید تتر خود را نهایی کنید:

۱ صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید

خرید تتر با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال آغاز می شود. صرافی به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهد. شما می توانید با استفاده از کارت بانکی خود خرید ارز دیجیتال را انجام دهید.

۲ خرید تتر را انجام  دهید

پس از انتخاب صرافی ارز دیجیتال خود اکانت را بسازید و عملیات احراز هویت را انجام دهید. در حالی که تتر یک استیبل کوین است که طراحی شده است تا به اندازه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین بی ثبات نباشد، باز هم ممکن است ارزش پولتون بالا پایین شود. میپرسید چگونه؟ به خاطر بالا پایین شدن ارزش دلار در ایران. چرا که تتر با دلار ارزش یک به یک دارد.

زمانی که آماده خرید تتر هستید، انجام معامله ارز دیجیتال آسان است. فقط با استفاده از نماد تتر (USDT) و مقدار دلاری که می‌خواهید بخرید، تراکنش «خرید» را انجام دهید. پس از نهایی شدن تراکنش، اکنون مالک اون تعداد تتر هستید.

۳ تتر خود را امن نگه داری کنید.

چندین نوع کیف پول رمزنگاری وجود دارد که می توانید برای ذخیره تتر خود از آنها استفاده کنید:

کیف پول سخت افزاری اگر می خواهید تتر را به صورت آفلاین ذخیره کنید، می توانید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. به عنوان مثال، Ledger و Prokey کیف پول های سخت افزاری هستند که از تتر پشتیبانی می کنند.

کیف پول کاغذی این کیف پول‌های رمزنگاری حاوی دو جفت کلید – یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی و دو کد QR مختلف – هستند که همگی روی کاغذ چاپ شده‌اند. این حالت ذخیره سازی اغلب به عنوان سردخانه غیر حبس شناخته می شود.

کیف پول های نرم افزاری همچنین می‌توانید نرم‌افزاری را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید تا رمزنگاری خود را ذخیره کنید. به عنوان مثال، Exodus یک کیف پول موبایلی است که می توانید تتر خود را در آن ذخیره کنید.

همچنین صرافی هایی همچون فراچنج کیف پول داخلی برای نگه داری تتر ارایه میدهند که میتونید در آن نگه داری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فراچنج
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز