آموزش الفبا برای کودکان قبل از مدرسه صحیح است؟

فروشگاه اینترنتی کتاب

طبق شواهد و آمار دیگر شیوه های سنتی تدریس ادبیات به کودکان با توجه به پیشرفت تکنولوژی ها دیگر جوابگو نیاز کودکان و والدین آنها نیست.

به گزارش کاماپرس، اینکه کودک شما در آغاز دوران مدرسه حروف الفبا را بشناسد و با برخی از دروسی که قرار است یاد بگیرد آشنا باشد مسئله خوبی است و باعث می شود کودک شما نسبت به هم سن های خود پیشرو باشد.

آشنایی با پیشینه‌ی آموزش زبان فارسی در ایران

آموزش سواد خواندن و نوشتن در ایران تا پیش از دوره‌ی مشروطه به روش مکتب‌خانه‌ای بوده است. این روش بر پایه‌ی حفظ کردن نام حروف یا نویسه‌های الفبای فارسی بود، روندی که آموزش زبان فارسی و حروف الفبای فارسی را با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرده بود. گاه سال‌ها طول می‌کشید تا کودکان بتوانند حروف الفبای فارسی را در کنار هم بنویسند یا واژگان را بخوانند. حال آنکه آموزش الفبا، پایه‌ی آموزش زبان خواندن و نوشتن است. اگر آن روند را با آموزش امروز مقایسه کنیم، کودک تا چندین سال فقط مشغول یادگیری فارسی اول دبستان بود!

سال‌های پیش از دبستان و آموزش الفبا

آریاک سفر

در حیطه زبان فارسی هم اگر بخواهیم همگام با برنامه‌های پیشرفته‌ی زبان‌آموزی در جهان گام برداریم، چاره‌ای نداریم که همراستا با آن‌ها زبان‌آموزی را از سال‌های پیش‌دبستان آغاز کنیم.

ویژگی‌های بسته‌ی «الفباورزی»

بسته‌ی «الفباورزی» پیش از هرچیزی مجموعه‌ای پیوسته از داستانک‌های سرگرم‌کننده است. یعنی هنگامی که برای کودک خوانده می‌شود، تنها و تنها دارد به داستان گوش می‌دهد. اما فراتر از شنیدن داستان که کودک با شخصیت کاکاکلاغه و کارهای شیرین‌اش آشنا می‌شود، بزرگتر خانواده یا مربی و آموزگار بر اساس راهنما، کودک را با صداهای الفبای فارسی و شیوه‌ی تلفظ آن‌ها و تفاوت آواها آشنا می‌کند.

در این بسته مخاطب با:

  • کتاب خودآواها یا مصوت‌های الفبای فارسی
  • کتاب هم‌آواها یا صامت‌های فارسی
  • کتاب هم‌آ‌واها یا صامت‌های اوستایی و عربی
  • کتاب راه‌نما
  • و افزونه‌های الفبایی آشنا می‌شود.

در کنار همه این‌ها، لوح الفبایی آوایی–رانشی به کمک کودک میآید.

نگاه پیوسته به این لوح سرآغاز پرسش‌های کودک یا بزرگ‌سال درباره‌ی سامانه‌ی الفبایی فارسی است..

آن چیزی که این بسته را مانند یک بسته بازی کرده است، نماکارت‌های آن است که همگی با نقش و نگار یا انگاره‌های الفبایی به شکل جانوران تصویرگری شده است.

بسته‌های «آواورزی» و «الفباورزی» نشان طلای لاک پشت پرنده  و نشان گوزن زرد را به انتخاب والدین و کودکان از آن خود کرده است.

برای تهیه‌ی بسته‌ی «الفباورزی با کاکاکلاغه» می‌توانید به فروشگاه اینترنتی «کتاب هدهد» مراجعه کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز