آمار نگران کننده از تعداد موتورسیکلت های بدون بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی تعداد موتورسیکلت های بدون بیمه در کشور را 9 میلیون دستگاه اعلام کرد و گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با پلیس راهور ناجا موتورسوارانی که با موتورسیکلت بدون بیمه تردد می کنند تا پایان فروردین ماه برای بیمه کردن موتورسیکلت خود فرصت دارند و بعد از این تاریخ، مشمول جریمه بیمه خواهند شد.

به گزارش کاماپرس به نقل ایلنا، این مقام مسئول صنعت بیمه تعداد کل موتورسیکلت های فعال کشور را 11 میلیون دستگاه اعلام کرد که به این ترتیب تنها 2 میلیون دستگاه از موتورسیکلت های در حال تردد در کشور، بیمه هستند. این درحالیست که بنا بر اعلام مسئولان ناجا در تهران که بیشترین تعداد موتورسیکلت در کشور در آن متمرکز شده است، موتورسواران در حدود 68 درصد تصادف ها مقصر شناخته می شوند و بیش از 25 درصد تلفات تصادفات در تهران را نیز موتورسواران به خود اختصاص می دهند.

جبران هزینه های مبتلایان کرونا دارای بیمه تکمیلی

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شرکت‌های بیمه‌ای برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: باتوجه به اینکه سطح شیوع کرونا در کشور بسیار وسیع است برای تمام کسانی که هزینه‌های درمان آنها توسط دولت پرداخت نمی‌شود، حمایت مالی داشتیم.

آریاک سفر

وی افزود: تمام کسانی که دارای بیمه‌درمان تکمیلی هستند و در بیمارستان‌های خصوصی بستری بودند یا هزینه‌های خود را در مراکز درمانی خصوصی انجام دادند، بر اساس قرارداد هزینه‌های انجام شده افراد پوشش داده می‌شود. وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا در بیمه‌نامه درمان تکمیلی هم ردیف سایر بیماری‌ها قرار دارد گفت: اکثر مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های دولتی بستری شده‌اند اما هر فرد دارای بیمه‌نامه تکمیلی که در بیمارستان‌ خصوصی بستری شده یا آزمایشات مرتبط را انجام داده می‌تواند برای جبران هزینه‌های خود از طریق بیمه‌نامه درمان تکمیلی اقدام کند.

سلیمانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما برای حمایت از مردم در شرایط کرونا فرصت دو و نیم ماهه برای تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث است و تمام بیمه‌نامه‌هایی که منقضی شده به صورت الکترونیکی و خودکار تمدید شده‌اند که تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای تمدید بیمه‌نامه‌ها بدون اخذ جریمه پرداخت کرده‌ایم.

 

مرتبط با : بیمه مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز