آمار حیرت انگیز برق مصرفی برای رمز ارزها در ایران

رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان این که از 2 هزار مگاوات برق مصرفی ماینرها فقط حدود 320 مگاوات آن مجاز بود، اعلام کرد: ۱۰ درصد مصرف جهانی برق برای رمز ارزها در ایران است.

به گزارش کاماپرس، خاموشی های اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه در روزهای بعد از آن ادامه پیدا نکرد و به بیان دقیق‌تر گستره و حجم این خاموشی ها بسیار کاهش یافت و این امر از دیدگاه بسیاری از مردم علتی جز خاموشی دستگاه های استخراج کننده رمزارز یا همان ارزهای دیجیتال ندارد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در اظهارات اخیرخود برای خاموشی ها دلایل مختلفی اعلام کرده است اما این که این دلایل کماکان نیز ادامه دارد و خاموشی کاهش یافته نشان می دهد نقش ماینرها در قطعی برق از سایر دلایل پررنگ تر بوده است. البته اردکانیان خود در پی کتمان سهم بسیار بالای برقی مصرفی مزارع رمز ارز در کشور نیست و نیز آمار حیرت انگیزی از برق مصرفی ماینرها داده است.

شبکه برق دچار فروپاشی نمی شود

وزیر نیرو توضیح‌داده است: درخصوص رمزارزها، آن حدی که ما به‌همراه وزارت صنعت به عنوان ماینرهای مجاز داشتیم حدود ۳۲۱ مگاوات بود اما برآوردهای انجام شده داخلی و خارجی نشان می‌دهد ۱۰ درصد از انرژی مصرفی برای تولید رمزارزها برای ایران است.

آریاک سفر

وی گفت: برآوردهای همکاران ما مصرف حدود ۲ هزار مگاوات انرژی برق را نشان می‌دهد که توسط ماینرها مصرف می شود، اما فقط ۳۲۰ مورد آنها مجاز بود که اینها خاموش شدند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی در حال انجام است، صادرات را کاهش دادیم و حتی سعی داریم بر اساس قراردادها به صفر برسانیم و واردات را هم انجام دهیم.

وی ادامه داد: خدایی نکرده اگر شبکه عمومی برق کشور در معرض فروپاشی قرار بگیرد، ناچار به خاموشی هستیم و این اتفاق هر ۱۲ الی ۱۳ سال در کشورهای دنیا اتفاق می‌افتد اما به حمد الله امسال در کشور ۱۷ سال بعد از سال ۸۳ این اتفاق نیفتاده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز