آمادگی بورس برای آغاز معاملات مسکن

به گفته مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران، دستورالعمل‌ها و سامانه‌های مرتبط با معاملات مسکن در بورس کالا آماده هستند.

به گزارش کاماپرس، اوایل خرداد سالجاری، خبری از سوی مدیرعامل بورس کالای ایران منتشر شد که نشان از آمادگی بازار سرمایه برای اجرای طرح پیش فروش متری مسکن در قالب انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران می داد و حالا پس از حدود یک ماه، یکی دیگر از مسوولان بازار سرمایه از آمادگی برای آغاز این طرح و اجرای بسیاری از ایده های دیگر در حوزه مسکن خبر داده است.
جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران می گوید: برای آغاز معاملات مسکن در بازار سرمایه ابزارهایی طراحی و پیش بینی شده است که در قالب آن ابزارها بتوانیم یکسری معاملات مسکن را در بورس کالای ایران اجرایی کنیم.
او اظهار می کند: یکی از این ایده‌ها که دستورالعمل معاملاتی آن اجرایی شده و به قولی سامانه معاملاتی آن هم برای استارت معاملات آماده است، بحث عرضه اموال مازاد دولت، زمین‌های دولتی و… است که اکنون در قالب مزایده‌ها توسط نهادهای مختلف دولتی و بخش عمومی واگذار می‌شود.

اجرای ایده های دیگر

آریاک سفر

به گزارش مهر، مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه می کند: ایده‌های دیگری وجود دارد مثل قرارداد سلف موازی استاندارد یا پیش فروش مسکن از طریق بازار سرمایه که آن هم دارای دستورالعمل و سامانه معاملاتی آماده است.
فلاح بیان می کند: یکسری ایده‌های دیگری هم مانند بحث تهاتر مسکن در مقابل مصالح یا پیمانکاری مثل ایجاد قراردادهای آتی روی یونیت‌های صندوق‌های املاک و مستغلات وجود دارد که در مرحله طراحی و تدوین مقررات قرار دارد.
او تصریح می کند: یک سری ایده‌ها هم از قبل عملیاتی و با مشکلاتی مواجه شده مثل صندوق زمین و ساختمان، صندوق املاک و مستغلات و صندوق پروژه که در حال رایزنی برای رفع مشکلات این صندوق‌ها هستیم.
مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ادامه می دهد: هریک از این ایده‌ها در دل خود هدفی را دنبال می‌کند برای مثال در بحث انتشار اوراق سلف موازی استاندارد حوزه مسکن به دنبال آن هستیم که منابعی از بازار سرمایه جمع آوری شده و در اختیار سازنده قرار گیرد که برآیند این موضوع، رشد عرضه املاک خواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز