آماده سفر به بزرگ‌ترین بازارهای مالی دنیا هستید؟

4
لست سکند

شاید “راهنمای بازارهای مالی ” بهترین عنوانی است که می‌توان به نوشته جدید “مارک لوینسون ” اختصاص داد زیرا افرادی که در بازارهای مالی فعالیت دارند یا فعالیت خود را به‌تازگی شروع کرده‌اند می‌توانند بامطالعه این کتاب با برخی از مبانی اصولی فعالیت در بازارهای مالی آشنا شوند.

به گزارش کاماپرس باید گفت مطالعه این کتاب برای علاقه‌مندان بازارهای مالی و اقتصادی نیز مفید است زیرا در ایـن کتـاب بـه ابزارهـای بـازار و اصطلاحات و اصولـی پرداخته‌شده کـه هـر فعـال اقتصـادی بایـد آن‌ها را بدانـد.

علاوه بر آشنایی با این مبانی فعالان و مشتاقان این عرصه باید بدانند که چرا و چگونه عدم وجود یک اقتصاد آزاد و نادیده گرفتن فضای رقابت سالم در بازار می‌تواند به رکود و عجز اقتصاد یک کشور در بازارهای مالی منجر شود.

این کتاب با زبانی شیوا مطالبی را بیان کرده است که اولاً به دور از کلیشه و با زبانی امروزی مطرح‌شده و ثانیا فعالان مالی و اقتصادی به‌صورت روزانه در گود اقتصاد با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به این اطلاعات نیاز دارند.

مدیران و فعالان اقتصادی کشور ایران نیز باید سطر به سطر این کتاب را در بالاترین سطح توجه، تحلیل و بررسی خود قرار دهند زیرا این مفاهیم توسط کشورهای توسعه‌یافته دنیا به‌صورت الگوهای اقتصادی در بازارهای معاملاتی پیاده شده و مورد امتحان قرارگرفته است و نتیجه آن “جهان اول ” خواندن کشورهایی از این دست است.

راز آسمان پایتخت

ما اگر نتوانیم در کشور خودمان از این تجربیات استفاده کنیم و آن‌ها را در مناسبات روز بازار به کار نگیریم خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم زیرا عدم توجه به بازار و رقابت‌های سالم این حوزه یکی دلایل ابتر ماندن اقتصاد امروز ایران است.

در این خصوص مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و مدیرمسئول ماهنامه آینده‌نگر در بخشی از پیشگفتار این کتاب می‌نویسد:”اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارد توسعه مفاهیم نظری و اشاره بــه تجربـه روز کشورهای توسعه‌یافته در حــوزه اقتصاد راهکاری برای الگوسازی در جهت توسعه اقتصاد ایران است. امروز نمی‌توانیم تجربیات دیگر کشورهای جهان را نادیده بگیریم و انتظار رشد داشته باشیم. توسعه از دل مطالعه و تـلاش در پی شناخت بهترین راه‌حل‌ها به دست می‌آید.”

این کتاب به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توان سبد سرمایه‌گذاری خود را در بازارهای داخلی یا جهانی ارزش‌گذاری کنید و بتوانید نحوه ایجاد و معامله انواع اوراق بهادار را دریابید.

کتاب “راهنمای بازارهای مالی ” نوشته ” مارک لوینسون ” و ترجمه ” ساغر منشی ” است که به همت “اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ” در “انتشارات امین‌الضرب ” با تیراژ “1000 نسخه ” و با قیمت “55 هزار تومان ” در زمستان سال (1397) به چاپ رسید.

پس وقت را از دست ندهید؛ اگر می‌خواهید در سالن‌های معاملاتی “وال‌استریت ” قدم بردارید و مفاهیم اصلی استفاده‌شده در این نوع بازارها را به ساده‌ترین زبان یاد بگیرید، همین حالا ” اینجا ” را کلیک کنید و سفر خود را به دنیای بزرگ و جذاب معادلات بازار آغاز کنید.

 

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز