آماده باش برای خداحافظی با خودروی زیر 100 میلیون

هرچند خرید و فروش در بازار خودرو به پایین‌ترین سطح خود رسیده است اما روند رو به رشد قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، در میانه داغ تابستان خودروهای تولید داخل مرزهای قیمتی جدیدی را یکی پس از دیگری فتح می‌کند. این رشد قیمت‌ها در حالی است که به نظر می‌رسید با برگزاری چندین مرحله پیش‌فروش خودرو و همچنین مقابله با پارکینگ‌های احتکار خودرو، قیمت‌ها تعدیل شوند.

بررسی‌های میدانی خبرنگاران در بازار خودرو نشان می‌دهد پراید به عنوان ارزان‌ترین خودروی تولید داخل همچنان با رشد قیمت همراه است. مدل ۱۳۱ این خودرو هفته گذشته با قیمت ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل ۱۱۱ با قیمت ۹۳ میلیون تومان در بازار عرضه شد. با توجه به اینکه سایر خودروهای موجود در بازار همگی از پراید گرانتر هستند، می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها، خریداران خودرو در آینده نیز باید حداقل با 100 میلیون تومان راهی بازار شوند و با پولی کمتر از این فقط توان خرید خودروهای کارکرده را خواهند داشت.
این افزایش قیمت پراید در حالی صورت گرفته که طبق وعده‌های قبلی قرار بود خط تولید پراید در سایپا و پارس‌خودرو تعطیل شود. هفته گذشته ساینا با قیمت ۱۰۸ میلیون تومان و تیبا به‌عنوان جانشین اصلی پراید با قیمت حدود ۹۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شدند. پژو 206 تیپ 2 در هفته گذشته رکورددار بیشترین رشد قیمت بود و با افزایش 15 میلیون تومانی به رقم 170 میلیون تومان رسید.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز