بورس تهران ؛ آغاز هفته با شکستن رکورد تاریخی دیگر

بورس تهران

بورس تهران نخستین روز هفته جدید را با خیزشی 32 هزار واحدی (تا این لحظه) آغاز کرده و با رسیدن به قله یک میلیون و 60 هزار واحدی، رکورد تاریخی دیگری را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش کاماپرس، پس از نوسانات نگران‌کننده بورس تهران در روزهای گذشته، به نظر می‌رسد این بازار روند اصلاحی را پشت سر گذاشته و بار دیگر جان گرفته تا سدهای مقاومتی بیشتری را بشکند.

ادامه روند صعودی هفته گذشته بورس

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز شنبه با رشدی 32 هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و 60 هزار واحدی شد تا ضمن ادامه روند صعودی هفته گذشته، سقف تاریخی جدیدی را به ثبت برساند و به روند صعودی هفته گذشته خود ادامه دهد.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، بیش از ۲۴۶ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال داد و ستد شدند. در معاملات فرابورس نیز حجم معاملات بیش از ۵۰۰ میلیون سهم و ارزش معاملات بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بود.

پراثرترین نمادها بر شاخص

شاخص کل در حالی این رشد را به ثبت رسانده که نمادهای فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۲۹۶۶، ۲۱۲۳ و ۱۹۹۰ واحد بیشترین تاثیر را بر صعود شاخص داشته‌اند. همچنین نمادهای ذوب، صبا و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشته‌اند.

آریاک سفر

در جریان معاملات امروز اکثر نمادهای شاخص‌ساز در محدوده مثبت و نزدیک صف خرید معامله می‌شوند و نمادهای کوچکتر نیز با تقاضای زیادی مواجه هستند به طوری که به جز گروه محصولات غذایی و آشامیدنی غیر قندی، جو حاکم بر اکثر گروه‌های صنعت کاملا مثبت بوده است.

بازده 9.5 درصدی بورس تهران در هفته گذشته

بازار سهام در حالی معاملات خود را پی می‌گیرد که تمام تحلیلگران بورسی تجارت‌نیوز پیش‌بینی بازاری صعودی را در این هفته کرده‌اند. شاخص کل بورس هفته گذشته رشدی ۹٫۵ درصدی را به ثبت رسانده بود.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز