آشنایی با کویر مصر ایران

کویر مصر

اگر علاقه مند سفر به کویر هستید، پیشنهاد ما به شما کویر مصر است. کویر مصر در استان اصفهان واقع شده و یکی از جذابترین مناطق گردشگری ایران به شمار می رود .

به گزارش کاماپرس، دکتر آلفونس گابریل جغرافیدان و جهانگرد اتریشی (متولد 1982) می‌گوید: «کویر کسی را که یک‌بار اسیر افسونش شده باشد هرگز رها نخواهد کرد.» این جمله‌ای است که پس از سفر به کویر مصر ایران به آن ایمان پیدا خواهید کرد. افسون آسمان کویر مصر تا پایان عمرتان بارها و بارها شما را به آنجا خواهد کشید.

در این مطلب به معرفی یکی از زیباترین مناطق کویری ایران یعنی «کویر مصر» می‌پردازیم. همراه ره بال آسمان باشید.

اگر عازم شهر اصفهان هستید، می‌توانید از کویر مصر هم دیدن کنید. این جاذبه دیدنی در روستا مصر یا کویر مصر که از توابع شهرستان خور و بیابانک است در استان اصفهان جای گرفته است. این روستا در دشت کویر ایران و در 5کیلومتری شرق فرخی و در 60کیلومتری شمال خور قرار دارد. اگر با ماشین یا اتوبوس سفر می‌کنید باید در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان بروید تا به این روستا و کویر مصر برسید.

روستا مصر حدود 120نفر جمعیت دارد که قبلاً شغل مردمان آنجا کشاورزی، دامداری و پرورش شتر بوده ولی در سال‌های اخیر و با گسترش شهرت کویر مصر در بین گردشگران، سبک زندگی و مشاغل اهالی این روستا تغییر پیدا کرده است و در ایام گردشگری مشغول ارائه خدمات به مسافران و اسکان بازدیدکنندگان روی آورده‌اند.

آریاک سفر

مسافران اصفهان و کویر مصر می‌توانند بلیط اتوبوس خود را به‌صورت آنلاین از سایت ره بال آسمان خریداری کنند.

هر چیزی در کویر مصر ببینید شاید شبیه به سراب باشد. این کویر در دشت روان خود زیبایی‌های نهفته است که تنها زمانی که در آن قدم بگذارید، این‌همه زیبایی را درک خواهید کرد. تپه‌های شنی، نیزارهای سرسبز، درختان گز، دریاچه نمک و آسمان آبی ازجمله جاذبه‌های این مکان است.

رمل‌ها و تپه‌های شن روان، صحنه وصف‌ناپذیری را در این منطقه ایجاد کرده است که با هر قدم، آرامش لذت بخشی بر جانتان می‌نشاند. شب‌هنگام بر روی شن‌ها دراز بکشید و ستاره‌های آسمان را به وضوح ببینید. آسمان این کویر به قدری صاف است که حتی می‌توانید از آن ستاره هم بچینید!

دریاچه نمک خور

یکی از جاذبه‌های مهم کویر مصر، دریاچه نمک خور است. این دریاچه علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی‌های مهم دیگری نیز می‌باشد. این مکان بزرگ‌ترین دریاچه نمک ایران و مهم‌ترین منبع مواد معدنی پتاس در جهان است.

سطح لانه زنبوری دریاچه نمک خور و گلوله‌های نمک آن، منظره خارق‌العاده‌ای را به‌ویژه هنگام غروب آفتاب خلق کرده است. همین امر سبب شده تا گردشگران حتماً خود را به این دریاچه رسانده و بر روی آن قدم بزنند.

آشنایی با روستا باستانی بیاضه

روستا باستانی بیاضه در 53کیلومتری شهرستان خور قرار دارد که وجود بافت قدیمی آن، گردشگران کویر مصر را مجاب می‌کند تا از روستا بیاضه هم بازدید کنند.
ارگ تاریخی که به جای مانده از دوران ساسانیان است در کنار جاذبه‌های تاریخی هزار ساله، بافت این روستا را متمایز و بی‌نظیر کرده است. در کنار این بناها، درختان نخل قد بر‌افراشته برای گردشگران خودنمایی می‌کنند. وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باعث شده تا مسافران سیاحتی در روستا بیاضه داشته باشند.

بهترین زمان سفر به کویر مصر را باید نیمه دوم سال دانست که هوا رو به خنکی می‌رود و قدم زدن در شن و ماسه را لذت‌بخش می‌کند. اما اگر قصد سفر در تابستان را دارید، شب را برای گشت و گذار انتخاب کنید تا گرما زده نشوید و از یک راهنما که آشنا به منطقه است کمک بگیرید.

تفریحاتی که می‌توانید در کویر مصر انجام دهید

در هر منطقه و با توجه به اقلیم موجود در آن، تفریحات و سرگرمی‌های متفاوتی شکل می‌گیرد. کویر مصر هم با پتانسیل شن و ماسه تفریحات هیجان‌انگیزی را برای گردشگران خود به وجود آورده است.

  • موتورسواری: سوار بر موتور و گذر از بین شن و ماسه‌ها، می‌تواند لذت‌بخش باشد. به ویژه زمانی که باد بوزد.
  • آفرود سواری: قطعاً یکی از تفریحاتی که باید در کویر انجام داد؛ آفرود سواری است. با سرعت از تپه‌های بزرگ گذر کردن، هیجان‌انگیز خواهد بود.
  • شتر سواری: شتر سواری در کویر خاطره فراموش نشدنی را برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.

مراکز اقامتی کویر مصر کجاست؟

برای سفر به کویر مصر و اقامت در این کویر نگران نباشید. با رشد گردشگران به این منطقه، اقامتگاه‌های متنوعی در روستاهای اطراف کویر مصر ساخته شده است که مسافران می‌توانند با خیال راحت شب را در اینجا بگذرانند.

اقامتگاه‌های بومگردی متعددی در روستای مصر و روستا فرحزاد وجود دارد که می‌توانید قبل از سفر آن‌ها را رزرو کنید. همچنین برای رزرو هتل‌های شهرهای نزدیک به کویر مصر نیز می‌توانید از طریق سایت ره بال آسمان اقدام نمایید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به کویر مصر

برای سفر به کویر مصر حتماً وسایل زیر را همراه داشته باشید:

  • کلاه و عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب
  • لباس آستین‌دار و ژاکت (شب‌هنگام هوا کویر رو به سرما می‌رود)
  • کفش مناسب
  • پاوربانک
  • آب آشامیدنی

انتهای پیام                                                                                                                      ا

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز