آشنایی با کاربردهای بلبرینگ و برندهای آن

لست سکند

اگر با دقت بیشتری به محیط پیرامون خود بنگریم، به جزئیات پر اهمیتی می رسیم که در اکثر مواقع، آن را نادیده می گیریم. زندگی در دنیای مدرن، همه چیز را برای ما آسان تر کرده است؛ تا جایی که گاهی ما به اینکه این دنیای مدرن چگونه حرکت می کند، فکر نمی کنیم. با نگاهی دقیق تر، به درون تکنولوژی های مدرن، به چگونگی حرکت اجزاء این دستگاه ها برای بهبود زندگی انسان ها پی می بریم؛ دستگاه هایی که هر روز و هر ساعت از شبانه روز، به طور مداوم مانند یک دستیار همیشه آماده، به کمک ما می آیند.

به گزارش کاماپرس به نقل از دیجی برینگ، حال سوالی که برای ما پیش می آید این است که این دستگاه ها چگونه کار می کنند و چه چیزی، تکنولوژی را به اینجا رسانده است؟ به طور مثال چگونه لباس های ما به سادگی در ماشین لباسشویی شسته می شوند؟ خودروهای ما به کمک چه قطعاتی در شرایط مختلف حرکت می کنند؟ دستگاه های کپی چگونه بدون خرابی این همه کاغذ را کپی می کنند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات، با ما همراه باشید تا درباره قطعه های ریز اما حیاتی که چرخش این دستگاه ها و در واقع حرکت صنعت و تکنولوژی را ممکن می سازند، بیشتر بدانیم.

بلبرینگ و کاربردهای آن چیست؟

بلبرینگ ها قطعات کوچک دوار هستند که چرخش را در دستگاه های مختلف مکانیکی ممکن می کنند. بلبرینگ یک جزء مکانیکی است که از یک قسمت دوار و یک قسمت ساکن تشکیل شده است و برای کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک یا حفظ فاصله بین قطعات، حتی زمانی که تحت بارهای سنگین قرار دارند، استفاده می شود. در واقع بلبرینگ، نوعی از یاتاقان ها و مکانیزمی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. این قطعات دایره ای ریز، به چرخیدن چرخ جهان کمک می کنند و می توان گفت بلبرینگ ها هستند که زندگی بشر را در مسیر پیشرفت و بهبود قرار داده اند.

انواع مختلفی از بلبرینگ ها وجود دارند و موارد استفاده از آنها نیز متفاوت است که هر کدام خواص و کاربردهای منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، بلبرینگ ها عمدتاً برای پشتیبانی از شفت‌های دوار در ماشین‌آلات، خودروها و سایر کاربردهایی که دقت بالایی لازم دارد، استفاده می‌شود. آنها هم چنین دارای اصطکاک کم و ظرفیت باربری بالا هستند. بلبرینگ ها قطعات مکانیکی پرکاربردی هستند که حرکت های چرخشی را پشتیبانی می کنند و می توان آنها را از جهات مختلفی از جمله بر اساس ساخت، نحوه کار، یا استفاده از آنها طبقه بندی کرد. بلبرینگ مهم ترین جزء چرخ است و به چرخ اجازه می دهد تا به آرامی بچرخد.

راز آسمان پایتخت

رایج ترین نوع این قطعات دایره ای، بلبرینگ هایی است که از یک پوسته فلزی (معمولاً فولادی) تشکیل شده است که تعدادی توپ (معمولاً از فولاد یا سرامیک ساخته شده اند) در قسمت داخلی آن می چرخد. دومین نوع متداول بلبرینگ، رولربرینگ استوانه‌ای است که دارای دو مجموعه غلتک است که یک محور فلزی (معمولاً فولادی) را ساندویچ کرده و همراه با آن می‌چرخد.

برندهای بلبرینگ

حال که به اهمیت بلبرینگ ها در حیات انسان و در صنایع مختلف پی بردیم، به بررسی برندهای محبوب این قطعات دوار می رسیم. معروف ترین برندهای بلبرینگ در جهان، شامل بلبرینگ skf، بلبرینگ ناچی، بلبرینگ ان اس کا و … می باشد. در ادامه به معرفی دو برند بلبرینگ skf و بلبرینگ ناچی، که از برترین ها در دنیای بلبرینگ ها و نیز بازار جهانی این قطعات می باشند، می پردازیم.

برند بلبرینگ اس کا اف

برند بلبرینگ skf، محصول کشور سوئد و یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید بلبرینگ در جهان می باشد. SKF بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در جهان است که افراد زیادی در واحدهای تولیدی این مجموعه مشغول به کار هستند. این شرکت دارای بزرگترین شبکه توزیع صنعتی در جهان است، با 17000 نمایندگی که 130 کشور را در بر می گیرد. در ایران نیز بلبرینگ برند SKF در فروشگاه های معتبر فروش بلبرینگ صنعتی به فروش می رسد.

بلبرینگ Nachi

در ادامه نگاهی به برندهای مشهور بلبرینگ در جهان، به برند بلبرینگ ناچی می رسیم. ناچی برند ژاپنی تولید بلبرینگ می باشد که  از سال 1939 و پس از تاسیس برند ناچی، یاتاقان های غلتشی یا بلبرینگ ها با بالاترین کالیبر را توسعه داده است. هر مرحله از تولید، در کارخانه ناچی تحت نظر متخصصان این برند، کنترل می شود؛ از کارخانه فولاد و عملیات حرارتی گرفته تا پردازش قطعات و مونتاژ بلبرینگ ها به بهترین نحو در این مجموعه صورت می گیرد. امروزه NACHI، طیف گسترده ای از بلبرینگ ها، غلتک ها، رولبرینگ های کروی و غلتک های دقیق را برای ماشین آلات عمومی، کشاورزی، انتقال سیالات، هوافضا و صنایع خودروسازی ارائه می دهد.

 

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی برینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز