آشنایی با مهم ترین فاکتورها قبل از انتخاب هاست

هاست
لست سکند

خدمات هاست به یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص در یک سرور امن و مطمئن روی شبکه اینترنت در مراکز داده در دنیا گفته میشود که میتوان در این حساب کاربری سرویس های مختلفی از میزبانی وبسایت تا ایمیل و … دریافت کرد.

به گزارش کاما پرس، برای حضور در فضای مجازی وب علاوه بر طراحی سایت نیاز به خرید سرویس هاست از شرکت های میزبان دارید. هاست وبسایت روی سرور ها در مراکز داده یا دیتاسنتر ها نگهداری میشود و عمده سرورها از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند.

مفهوم هاست کمی پیچیده تر از دامنه است که در این بخش آن را به زبان ساده برای شما توضیح خواهیم داد.

آشنایی با هاست

قبل از خرید هاست باید بدانید هاست دقیقا چیست و چه وظیفه‌ای در سایت شما برعهده دارد. اطلاعات تمامی سایت‌های موجود در اینترنت در یک سرور مرکزی ذخیره و نگه داری می‌شود. هر سایت فضای مشخصی از این سرور را اجاره کرده که به آن هاست می‌گویند. در واقع هاست یک میزبان برای سایت شما است که اطلاعات و هر آنچه سایت شما نیاز دارد را در خود نگه داری می‌کند. اصطلاحا گفته می‌شود سرور و هاست شما باید به صورت ۲۴ ساعته فعال باشد، زیرا قطعی این سرور باعث قطع شدن سایت شما و بروز مشکلات دیگر خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

انواع هاست کدام است؟
مورد دیگری که قبل از خرید هاست باید بدانید، انواع میزبان‌های موجود است که می‌توانید استفاده کنید. هرکدام از این میزبان‌ها دارای مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و می‌توانید با توجه به نیازها و البته بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به طور خلاصه با انواع میزبان سایت‌های اینترنتی آشنا خواهیم شد.

هاست اشتراکی
اقتصادی‌ترین انواع میزبان سایت نوع اشتراکی آن است که در آن چندین وب سایت به صورت مشترک بر روی یک سرور قرار خواهند گرفت.

هاست رایگان
این نوع هاست سایت، مناسب برای افراد مبتدی یا کسانی است که توانایی پرداخت هزینه هاست را ندارند. هاست رایگان محدودیت‌هایی در پهنای باند، فضای دیسک، نرم افزار و غیره داشته و معمولا برای تبلیغات ارائه می‌شود.

میزبان سرور مجازی
ایسنا در گزارشی افزود: میزبان سرور مجازی از دیگر مواردی است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید هاست به شمار رود. در این میزبانی یک سرور اصلی وجود دارد که از طریق نرم افزار به چند سرور مجازی جداگانه تقسیم شده است. در واقع هر سرور مجازی برای هر سایت مانند یک سرور اختصاصی عمل خواهد کرد.

میزبان اختصاصی
بیشتر سایت‌های بزرگ و پرطرفدار هنگام خرید هاست این نوع را انتخاب می‌کنند. در این میزبانی یک سرور به صورت اختصاصی به یک سایت اختصاص داده شده و امکانات ویژه‌ای خواهد داشت.

میزبانی وب ابری
از دیگر انواع پرطرفدار میزبان سایت هنگام خرید هاست، وب ابری است. در این نوع همواره چند سرور مشغول به فعالیت وجود دارد. در این حالت اگر فشار محاسباتی و دیگر نیازهای سایت از حد معینی بیشتر شود، می‌تواند از دیگر سرورهای فعال نیز کمک بگیرد.

میزبانی خوشه‌ای
میزبان سایت خوشه‌ای همانند وب ابری همزمان از چند سرور استفاده کرده و امکانات ویژه دیگری مانند توازن بار، کنترل امنیت و غیره را در اختیار سایت قرار خواهد داد.

ویژگی های مهم هاست
بعد از آنکه با انواع هاست های موجود آشنا شدید، بهتر است بدانیم مهم ترین فاکتورها قبل از انتخاب بهترین هاست برای نیاز شما چیست؟
فضای هاست فضای میزبان مقدار حافظه‌ای است که سرور برای آپلود محتوا، قالب، فایل‌ها و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد.

پهنای باند
فاکتور مهم دیگری که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید، مقدار پهنای باند است. پهنای باند با توجه به میزبان بازدید و حجم اطلاعات سایت تعریف می‌شود. هرچه پهنای باند بیشتر باشد، افراد بیشتری می‌توانند اطلاعات سایت شما را دانلود کنند.

کنترل پنل
بعد از خرید هاست از طرف شرکت به شما یک کنترل پنل داده می‌شود تا از طریق آن سایت خود را مدیریت کنید. این کنترل پنل باید دارای قابلیت کافی بوده و کار کردن با آن آسان باشد.

آپ تایم
فاکتور مهم دیگر در خرید هاست توجه به آپ تایم است. آپ تایم هر سایت تعیین می‌کند که در طول یک سال، سایت ممکن است چه مقدار قطعی داشته باشد. قطعی یک سایت به خصوص سایت‌های فروشگاهی می‌تواند خسارت‌های زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

بک آپ
پیشرفته‌ترین هاست‌ها هم ممکن است دچار ایراد و نقص شوند. کوچک‌ترین ایراد ممکن است منجر به از دست رفتن همیشگی اطلاعات سایت شما شود. از اینرو برای اطمینان از حفظ اطلاعات حتما هنگام خرید هاست، میزبانی را انتخاب کنید که دارای سیستم بک آپ گیری دائمی باشد.

افزودن دامین
بسیاری از میزبان‌ها به شما این اجازه را می‌دهند که بیش از یک دامنه را در آن‌ها ثبت کنید. در واقع اگر شما بیش از یک سایت داشته باشید می‌توانید تنها از یک میزبان برای همه‌ی ‌آن‌ها استفاده کنید. اگر شما هنگام خرید هاست به این نکته توجه کنید هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و هم کار مدیریت سایت‌های خود را ساده‌تر خواهید کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیر وب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز