آشنایی با مزایا و معایب دستگاه اسکی فضایی

اسکی فضایی-کاماپرس

اسکی فضایی یا الپتیکال یک دستگاه ثابت ورزشی است که امکان انجام تمرینات هوازی را در خانه یا باشگاه برای ورزشکار فراهم می‌کند. این دستگاه، تمام عضلات بدن را درگیر کرده و استفاده از آن برای رسیدن به تناسب اندام توصیه می‌شود. امکان انجام تمرینات فول بادی با الپتیکال، مهم‌ترین مزیت این دستگاه در مقایسه با تردمیل و دوچرخه ثابت محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، اسکی فضایی تا حد زیادی ترکیبی از تمرینات پیاده‌روی، دویدن، کوهنوری، اسکی و دوچرخه‌سواری است. ورزشکارانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، بیشترین میزان چربی‌سوزی را در ناحیه شکم احساس می‌کنند. مزایا و معایب استفاده از الپتیکال در ادامه مطلب، بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضلات پا را با اسکی فضایی تقویت کنید

مطالعات پزشکی نشان داده است که ورزش با دستگاه اسکی فضایی موجب تقویت عضلات چهار سر ران و ماهیچه‌های همسترینگ می‌شود. بنابراین، تمرین با این دستگاه برای کسانی که پاهای ضعیفی دارند توصیه می‌شود. از این نظر، الپتیکال نسبت به تردمیل و دوچرخه‌سواری مزیت بیشتری دارد. ضمن اینکه با پدال زدن به سمت عقب بر روی الپتیکال می‌توان بر روی تقویت ماهیچه‌های همسترینگ بیشتر تمرکز کرد.

حرکات خود را بهبود ببخشید

این دستگاه برای شبیه‌سازی حرکات پیاده‌روی و تقویب رباط صلیبی بهترین گزینه است. به همین دلیل، ورزش با اسکی فضایی به کسانی که قصد عمل جراحی مفصل ران را دارند و یا کسانی که این عمل را انجام داده‌اند، توصیه می‌شود.

با اسکی فضایی به جنگ چربی‌ها بروید!

کسانی که می‌خواهند در زمان کوتاه به تناسب اندام برسند و از شر چربی‌ها به خصوص در ناحیه شکم خلاص شوند، باید حتماً تمرین با اسکی فضایی را تجربه کنند. استفاده از این وسیله ورزشی، ظرفیت هوازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و این مسئله باعث می‌شود تا ضمن چربی‌سوزی بیشتر، استقامت بدن نیز بیشتر شود.

آریاک سفر

الپتیکال-کاماپرس

بهبود عملکرد قلب و ریه

افزایش ضربان قلب منجر به بهبود عملکرد این عضو می‌شود. به همین دلیل، ورزش با دستگاه الپتیکال، سیستم قلبی-عروقی بدن را تقویت می‌کند. همچنین، افزایش ظرفیت هوازی تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد قلب و ریه گذاشته و این مسئله سلامت دیگر اعضای حیاتی بدن را تضمین می‌کند.

اسکی فضایی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

استفاده از این دستگاه برای کسانی که آرتروز زانو دارند توصیه نمی‌شود. مگر اینکه تحت نظر یک مربی متخصص، تمرینات خود را انجام بدهند. به علاوه، افرادی که از آسیب مفصل، غضروف و التهاب زانو رنج می‌برند نباید از اسکی فضایی استفاده کنند. همچنین، در صورتی که تمرین با این دستگاه منجر به افزایش درد در ناحیه زانو یا کمر شود، باید استفاده از اسکی فضایی را متوقف کرد.

دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال را از کجا بخریم؟

هایپر جیم، بزرگ‌ترین فروشگاه عرضه‌کننده لوازم و دستگاه‌های ورزشی مانند الپتیکال، دوچرخه ثابت، تردمیل، صندلی ماساژ و… در ایران است. تمامی این دستگاه‌ها تاییدیه پزشکی در زمان تولید را کسب کرده‌اند و با استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند. امکان خرید اقساطی، ارسال و نصب رایگان در تهران، ارسال رایگان به شهرستان و امکان دریافت مشاوره رایگان از جمله مزایای خرید از هایپر جیم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : هایپرجیم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز