آشنایی با مزایا استفاده از ویدیو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند.

به گزارش کاماپرس، برای مطالعه تاریخچه ویدیو مارکتینگ باید به خیلی سال‌های قبل برگردید و این نشان می‌دهد که این شیوه بازاریابی حتی از پیدایش اینترنت نیز قدیمی‌تر است. در سال 1940 یک شرکت به اسم Bulova اقدام به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد که برای این تبلیغات خود 4 دلار پرداخت. این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود. روز به روز شاهد افزایش محبوبیت محتوای ویدئویی در بین کاربران هستیم. از این رو لازم است برای بازاریابی از روش هایی مانند بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم. به طور یقین می توان گفت که ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدئویی یکی از تاثیر گذارترین روش هاست. برای آشنایی بیشتر با این نوع روش بازاریابی با ادامه متن همراه شوید.

دلیل استفاده از ویدئو مارکتینگ چیست؟

از دلایل استفاده از این روش بازاریابی می توان به میزان اهمیت بالای ویدئوها در تمامی پلتفرم ها اشاره کرد. در این روش معمولا ویدئویی از یک محصول و یا یک برند با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش تولید می شود. این ویدئو در تمامی رسانه های مختلف منتشر می شود تا کسب و کار شما را رونق بخشد. دقت کنید که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت است. بازاریابی ویدئویی مانند سایر روش های بازاریابی به برنامه ریزی و استراتژی خاصی نیاز دارد. در تولید ویدئو برای این روش بازاریابی مخاطبین هدف، محل انتشار و سایر جنبه های دیگر مورد توجه قرار می گیرد. این مدل ویدئوها علاوه بر جنبه تبلیغاتی، جنبه آموزشی و تفریحی نیز دارند و همچنین منجر به افزایش آگاهی و در راستای آن افزایش فروش خواهند شد.

مزایای بازاریابی ویدئویی چیست؟
ایسنا در گزارشی نوشت: یکی از راه های موثر ارتباط با شنونده، پخش ویدئو است. با استفاده از ویدئو می توانید به خوبی با شنونده خود ارتباط برقرار کنید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. از نظر سئو هم می تواند پخش ویدئو بسیار مناسب و ایده آل باشد. همچنین می توان گفت که محتوای بصری در ذهن بسیار ماندگارتر از محتوای نوشتاری و تصویری هستند. ویدئو مارکتینگ موجب افزایش چشم گیر تعامل کاربران خواهد شد. از طریق پخش ویدئو به سادگی می توانید لایک و کامنت بگیرید، محتوا را به اشتراک بگذارید و همچنین به سایت خود لینک دهید.

آریاک سفر

ویژگی یک ویدئو خوب در بازاریابی ویدئویی 
برای داشتن یک ویدئو خوب ابتدا لازم است روایت ها و تصاویر خود را در روش بازاریابی ویدئویی مشخص کنید. یعنی این که لازم است شما مشخص کنید که چه توضیحاتی می خواهید در ویدئو باشد. مثلا اینکه اگر قصد فروش کالا دارید باید ویژگی ها و مشخصاتی از محصول که می خواهید در ویدئو به نمایش بگذارید را مشخص کنید.
برای تاثیر گذاری بهتر لازم نیست حتما ویدئویی طولانی تهیه کنید، گاهی یک ویدئو کوتاه می تواند اطلاعات مفید و موثری را بیان کند. پس از تولید ویدئو لازم است سریع و به طور گسترده ویدئو خود را در سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات و همچنین سایر شبکه های اجتماعی منتشر کنید. وقتی که ویدئو خود را منتشر می کنید حتما لازم است به نکات سئو دقت کنید. به طور مثال حتما عنوان ویدئو باید کلمه ای کلیدی باشد. از دیگر نکات سئو می توان به قرار دادن یک متن خلاصه و بهینه شده در صفحه ویدئو و همچنین به کار بردن کلمه ویدئو اشاره کرد. انجام این کارها موجب می شود تا موتورهای جستجوگر به خوبی بتوانند ویدئوی شما را درک کنند و در نتایج جستجو آن را نمایش دهند. برای اینکه بیشتر دیده شوید می توانید کلمات کلیدی خود را تگ کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز