آشنایی با عطر آگین از پیشگامان صنعت آرایشی و بهداشتی

عطرآگین
لست سکند
لابراتوارها بین المللی و تحقیقاتی دکتر کامکار و عطرآگین با بیش از هشتاد و دو سال تجربه در صنعت آرایشی و بهداشتی از پیشگامان این علم در ایران به شمار می آیند. کیفیت بالای محصولات ، تأمین نیاز و رفع دغدغه های مصرف کنندگان ، احترام به مشتریان و همگامی با آخرین تکنولوژی روز دنیا همواره از اهم اولویت های موسسین این مرکز تحقیقاتی به حساب می آید. برندهای عطرآگین ، موبان ، تیلا ، رنه ، ویشکا و لافارر از جمله محصولات تولیدی این مجموعه تولیدی ، پژوهشی و آموزشی است .
به گزارش کاماپرس، برند نام‌آشنای «عطرآگین» برای بسیاری از مردم نوستالژیک است. شرکت عطرآگین در سال ۱۳۱۵ و بیش از ۸۰ سال پیش در خیابان ناصرخسرو تهران احداث و راه‌اندازی شد. این شرکت در ابتدا و تا سال ۱۳۵۸ یک شرکت دارویی بود که از سال ۱۳۵۸ به عطرآگین تغییر نام داد و وارد حیطه آرایشی و بهداشتی شد. بنیان‌گذار عطرآگین جلال بدخشان بود. پس از انقلاب و از سال ۱۳۵۸ محمدمهدی کامکار مدیریت این مجموعه را بر عهده می‌گیرد. هم‌اکنون این مجموعه زیرمجموعه‌‌هایی دارد و با برندهای مطرح دیگر نیز همکاری دارد. برندهایی همچون رنه، موبان، تیلا، صمیم و ویشکا زیرمجموعه عطرآگین به شمار می‌روند.
اکبر معمارزاده، مدیر کارخانه عطرآگین پنج سال است که همکاری خود را با این مجموعه آغاز کرده است. معمارزاده درباره تنوع محصولات عطرآگین به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: تنوع محصولات عطرآگین بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ نوع محصول است که بین ۶۹ تا ۷۰ محصول آن در بازار موجود است که شامل انواع شامپوها، کرم‌ها از کرم‌های معمولی تا کرم‌های ضدلک و ضد چروک، ضد آفتاب، انواع ژل‌ها و ژل ترک پا می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که فرمولاسیون محصولات صمیم با چه روندی ساخته می‌شود، می‌گوید: با توجه به نیاز بازار، روی محصولات تحقیقات بسیاری در زمینه مواد انجام می‌شود، در حقیقت تمامی محصولات این برند مراحل علمی تولید را می‌گذراند. بخش آزمایشگاه کارخانه در زمینه مواد اولیه بسیار دقیق و حساس است، برای نمونه برای اینکه به درصد و خلوصی از مواد اولیه برسد که بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته باشد، بسیار دقیق عمل می‌کند.
معمارزاده ادامه می‌دهد: ما حتی ایده‌پردازی درباره یک محصول را از مردم نظرسنجی می‌کنیم تا دریابیم جای چه محصولاتی در بازار خالی است. برای نمونه در حال حاضر بیشترین مشکل جای اسکارهای جوش صورت است که برای تهیه و تولید آن در مرحله نمونه‌سازی هستیم. وی درباره اشتغال‌زایی مجموعه عطرآگین عنوان می‌کند: در حال حاضر میزان اشتغال‌زایی عطرآگین به‌صورت مستقیم بین ۶۰ تا ۶۵ نفر در کارخانه، حدود ۱۰۰ نفر در دفاتر تهران و ۲۰۰ نفر کارمند در دفاتر فروش در شهرستان‌ها است و همچنین برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

 کیفیت مواد اولیه رکن اساسی در عطر آگین
مدیر کارخانه عطرآگین در زمینه رقابت‌پذیری محصولات داخلی با خارجی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی عنوان می‌کند: محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا متناسب با آب‌وهوای سازنده آن کشور ساخته می‌شود که در آن عواملی چون میزان تابش خورشید، میزان رطوبت هوا و موقعیت اقلیمی آن کشور باید لحاظ شود. برای نمونه اگر یک محصول بهداشتی و آرایشی در کشور آلمان به‌خوبی جواب بدهد، ممکن است در ایران آن نتیجه را به همراه نداشته باشد؛ بنابراین این محصولات باید در رقابت داخلی با یکدیگر قرار بگیرند. معمارزاده در ادامه توضیح می‌دهد: ما فرمولاسیون کرم‌های خوب دنیا را جمع کرده و با توجه به آب‌وهوای کشور آن را ایرانیزه می‌کنیم. بیشتر محصولات ما گیاهی هستند و هیچ‌گونه مواد کورتنی و شیمیایی در آنها موجود نیست و اگر مواد شیمیایی نیز باشد، حتما مواد نرمال و در حد طبیعی و به میزانی است که وزارت بهداشت اجازه آن را می‌دهد. از این‌ رو محصولات ما کاملا غنی‌شده با مواد گیاهی و سرشار از ریزمغذی‌ها است که به‌شدت جذب پوست می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده باید صورت کاملا تمیز شده باشد، زیرا امکان دارد، زمان جذب مواد با خود آلودگی‌ها را نیز جذب کند. وی در ادامه می‌گوید: همواره تلاش کرده‌ایم در محصولات خود نو‌آوری داشته باشیم. بیشتر محصولات شناخته‌شده در جهان را شناسایی کرده و به روش مهندسی معکوس و پس از ایرانیزه کردن آنها را تولید می‌کنیم و خود را محدود به قیمت‌گذاری نمی‌کنیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : عطرآگین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز