آشنایی با روش‌های استعلام و پرداخت قبض برق

پرداخت قبض
لست سکند

اواخر پاییز سال گذشته بود که محمدجواد آذری جهرمی- وزیر فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات- از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.
آمارها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، با اجرایی شدن طرح حذف قبض کاغذی، استعلام و پرداخت قبض برق به صورت غیرحضوری گسترش پیدا کرد. روش های مختلفی جهت پرداخت قبض معرفی شده است اما بهترین روش استعلام و پرداخت قبض برق کدام است؟
برای پاسخ به این سوال روش های مختلف پرداخت قبض برق از طریق سایت های اینترنتی، تلفن ثابت و استفاده از اپلیکیشن پرداخت قبض را بررسی کردیم. با ما همراه باشید.
استعلام و پرداخت قبض برق از طریق سایت بامن ۲۴
یکی از روش هایی که برای دریافت قبض برق وجود دارد، مراجعه به سایت بامن ۲۴ است. با همراه داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت شما می‌توانید نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نمایید.
استعلام و پرداخت قبض برق از طریق سایت tbtb.ir
به گزارش ایسنا، جهت استعلام قبض برق بایستی به آدرس اینترنتی شرکت توزیع برق مراجعه کنید. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از نمایش مشخصات قبض، امکان پرداخت قبض برق نیز وجود دارد.
استعلام و پرداخت قبض برق از طریق تلفن
بایستی شماره 1521 را شماره گیری کنید و اطلاعات شناسه قبض برق را وارد نمائید. سپس مبلغ بدهی توسط سامانه اعلام می‌شود. در مرحله بعد اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید تا قبض شما پرداخت شود.
استعلام و پرداخت قبض برق از طریق اپلیکیشن
در این روش نیاز دارید، اپلیکیشن پرداخت قبض بامن ۲۴ را از طریق گوگل پلی و یا بازار نصب کنید، سپس با اطمینان خاطر و در کمترین زمان پرداخت قبض برق بدون شناسه پرداخت را انجام دهید.
پرداخت قبض برق بدون شناسه
در اپلیکیشن بامن 24 می‌توانید با وارد کردن شناسه قبض، از قبض برق خود استعلام بگیرید، سپس شناسه قبض شما ذخیره خواهد شد و برای استعلام های دوره های بعدی، دیگر نیازی به وارد کردن شناسه قبض ندارید.
نتیجه گیری
روش های مختلف را بررسی کردیم تا متوجه شویم بهترین روش استعلام و پرداخت قبض برق کدام است. روش اول و دوم از طریق سایت انجام می‌شود و نیاز به اینترنت دارد.
روش سوم از طریق تلفن ثابت است که با این روش به خاطر لزوم وارد کردن شناسه قبض، شناسه پرداخت و شماره کارت با دکمه های تلفن امکان اشتباه وجود دارد.
در روش چهارم پیشنهاد ما نصب اپلیکیشن پرداخت قبض بامن 24 است. بعد از اولین استعلام قبض در اپلیکیشن بامن ۲۴ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا اقدام به پرداخت قبض برق بدون شناسه نمایید.
توجه داشته باشید که در اپلیکیشن بامن ۲۴ امکان پرداخت گروهی تمامی قبوض وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : بامن24
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز