آشنایی با رشته علوم تربیتی (گرایش ها، بازار کار و درآمد)

لست سکند

رشته علوم‌ تربیتی یکی اززیرشاخه‌های گروه علوم انسانی به شمار می‌رود که به تعلیم و تربیت و آموزش انسان‌ها می‌پردازد. این رشته در زمینه‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و آموزش نیروی انسانی سازمان‌ها کاربرد دارد. دانشجویان پس از مطالعه کتاب‌ های رشته علوم تربیتی ترم اول نیز به این موضوع واقف می‌شوند که منظور از آموزش و پرورش در تعریف گفته شده منحصر به سیستم‌های آموزشی نیست و هر آموزشی را در هر زمان و مکانی در بر می‌گیرد وبنابراین بازار کارو قابلیت کسب درآمد گسترده‌ای دارد. دانشجویان این رشته پس از گذراندن دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل اقدام به انتخاب گرایش می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشته علوم تربیتی دارای گرایش‌های تکنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی و آموزش کودکان دبستانی و پیش دبستانی در مقطع کارشناسی است. گرایش‌های این رشته در مقطع ارشد نیز شامل تحقیقات آموزشی، آموزش و پرورش تطبیقی، روانشناسی تربیتی، راهنمایی اموزش بزرگسالان، برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش استثنایی، تکنولوژی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، آموزش و بهسازی منابع، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، سنجش و اندازه‌گیری در آموزش و پرورش و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.

در مقطع دکتری علوم تربیتی نیز گرایش‌های سنجش آموزش، برنامه ریزی آموزش از راه دور، برنامه‌ریزی درسی، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، روان شناسی تربیتی، برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، مدیریت آموزش عالی، برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی و اقتصاد آموزش عالی وجود دارد. در ادامه کاماپرس به بررسی و معرفی برخی از کتاب های رشته علوم تربیتی ترم اول تا ترم آخر می‌پردازد؛

راز آسمان پایتخت

معرفی بهترین کتاب های رشته علوم تربیتی

کتاب‌های رشته علوم تربیتی تنها برای دانشجویان این رشته مناسب نیستند بلکه برای تمام علاقه‌مندان به آموزش و پرورش، فلسفه آموزش و … نیز مناسب و مفید هستند. در ادامه مطلب برخی از کتاب‌های این رشته بررسی شده است که علاقه‌مندان به تهیه این کتاب‌ها و همچنین سایر کتاب‌های رشته علوم تربیتی می‌توانند آن‌ها را از سایت کتابانه به آسانی تهیه و خریداری نمایند.

کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش شکوهی

در این کتاب به زبانی شیوا و روان درباره موضوعاتی چون مطالعات اجتماعی،ارزش تعلیم و تربیت، کمک به معلمان برای تسلط به روش‌های آموزشی جدید، حق تمامی مردم برای بهره‌مندی از آموزش وغیره صحبت شده است. همچنین عناوین فصل‌های این کتاب با سرفصل‌های تعیین شده توسط شورای عالی برنامه ریزی مطابقت دارد که به‌عنوان مزیت بزرگی برای این کتاب به حساب می‌آید.

کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی باقری

این کتاب دوجلدی جزو بهترین کتاب‌های رشته علوم تربیتی به شمار می‌رود که با مطالبی بروز و در یک چهارچوب نظری و تئوریک اطلاعاتی جامع و کامل در زمینه تربیت اسلامی به دانشجویان این رشته ارائه می‌دهد. جلد اول این کتاب حاوی سرفصل‌هایی با عنوان مفهوم‌شناسی در باب تربیت، توصیف انسان در قرآن، اهداف تربیت، مراحل تربیت، مبانی اصول و روش‌های تربیت است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز