آشنایی با تکنیک های تکمیل چاپ دیجیتال در سال 2022

چاپ دیجیتال-کاماپرس
لست سکند

در این عصر رقابتی سخت، هر کسب و کاری به مواد تبلیغاتی (بنر، بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت، لوازم التحریر اداری و غیره) نیاز دارد تا مشتریان را مجذوب خود کند و حضور قوی خود را در بازار تثبیت کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از چاپ آرمانی، اگرچه طراحی بی عیب و نقص می تواند مواد تبلیغاتی شما را جذاب تر و چشم نوازتر کند، با این حال، اگر می خواهید آنها را از قلاب ها متمایز کنند، باید روش های تکمیل چاپ دیجیتال مناسب را که در بازار موجود است، عاقلانه انتخاب کنید.

تکمیل چاپ دیجیتال به هر فرآیندی اطلاق می شود که پس از چاپ دیجیتال روی مواد اعمال می شود. اگرچه تکمیل چاپ دیجیتال ممکن است بخش کوچکی از کل فرآیند چاپ به نظر برسد، با این حال، می تواند تفاوت قابل توجهی را برای هر ماده چاپ ایجاد کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های چاپ کاتالوگ و ماشین‌های بسته‌بندی در تهران مانند چاپ دیجیتال  آرمانی روی تکنیک‌های تکمیل چاپ تاکید می‌کنند تا محصول خود را جذاب‌تر و قانع‌کننده‌تر کنند. در این مقاله قصد داریم انواع تکنیک های تکمیل چاپ دیجیتال را که در بازار موجود است، مورد بحث قرار دهیم. اما قبل از آن، بیایید نگاهی به انواع مختلف تکنیک های چاپ دیجیتال که به طور گسترده در صنعت چاپ در دسترس هستند، بیاندازیم.

چاپ دیجیتال-کاماپرس

چاپ دیجیتال و افست

1. چاپ افست: این نوع فناوری چاپ دیجیتال از صفحات (ساخته شده از آلومینیوم) برای انتقال تصویر بر روی یک پتو لاستیکی استفاده می کند. سپس، آن تصویر را روی یک ورق کاغذ می‌پیچد. به این حالت افست می گویند زیرا در اینجا جوهر مستقیماً به ورق منتقل نمی شود. این نوع چاپ زمانی ایده آل است که به مقادیر بیشتری نیاز باشد.

راز آسمان پایتخت

2. چاپ دیجیتال: مانند چاپ افست، این نوع چاپ دیجیتال از صفحات استفاده نمی کند، بلکه از تونر یا چاپ دیجیتالگرهای بزرگتر استفاده می کند که از جوهر مایع استفاده می کنند. چاپ دیجیتال زمانی ایده آل است که به مقادیر کمتری نیاز باشد. تجهیزات چاپ دیجیتال در مقایسه با تجهیزات چاپ افست ارزان تر است. علاوه بر این، هزینه راه اندازی نیز برای چاپ دیجیتال برای دوره های کوتاه بسیار کمتر است.

اگر به چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست فکر می کنید که کدام یک باید برای کمپین تبلیغاتی شما ایده آل باشد، همیشه مقدار مورد نیاز برای اجرای کمپین خود را در نظر بگیرید. اگر فقط به 100 بروشور یا 50 بروشور نیاز دارید، چاپ دیجیتال در این زمینه به شما سود زیادی خواهد داد. چاپ افست فقط در صورتی خوب است که مقدار آن بیشتر باشد.

تکنیک های تکمیل چاپ دیجیتال

اکنون، بیایید برخی از تکنیک‌های مهم تکمیل چاپ دیجیتال را بشناسیم تا بتوانید مواد چاپ موثرتر و چشم‌نوازتری بسازید که با جذب مشتریان بیشتر، رشد تجارت شما را تسریع می‌کند.

1.برش و چین:

گاهی اوقات لازم است که مواد چاپ دیجیتالی پس از چاپ بریده و چین شوند تا به راحتی تا شوند. دای کاتر رایج ترین دستگاه برشی است که برای برش مواد چاپ استفاده می شود. قالب از مواد در حال برش پشتیبانی می کند و دارای سوراخی است که یک پانچ (ساخته شده از تیغه های برش) به درستی در آن قرار می گیرد. کاری که باید برش داده شود در دستگاه نصب می شود و پانچ برای برش پایین می آید. همان تکنیک با تیغه های بلانت برای چین زدن به کار می رود.

2.لمینیت:

لمینیت رایج ترین پرداختی است که به دلیل ظاهر حرفه ای و کیفیت بالا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. لمینیت یک لایه پوشش محافظ به سطح چاپ دیجیتال شده اضافه می کند و همچنین استحکام و مقاومت در برابر آب را بهبود می بخشد. لمینت می تواند براق یا مات باشد، اما حس لمسی سطح چاپ دیجیتال شده را بهبود می بخشد. لمینیت با براقیت بالا وضوح و ظاهر مواد چاپ را بهبود می بخشد. اگرچه چاپ دیجیتال های لمینت مات کاملاً ملایم هستند، اما با این وجود، ظاهری زیبا و مجلل به سطح چاپ شده می بخشند. لمینیت زمانی استفاده می شود که به استحکام محصولات خود نیاز دارید. به همین دلیل لمینیت برای کارت ویزیت و کتاب های با پوشش نرم ایده آل است.

3.لاک زدن:

اگرچه لاک ها با چوب مرتبط هستند، اما هنوز برای کاغذ استفاده می شوند. لاک ها بسته به نیاز شما می توانند مات یا براق باشند. لاک ها برای جلد مجلات، صفحات مجله، بروشورها و غیره ایده آل هستند. بیایید نگاهی به انواع مختلف لاک زدن بیندازیم.

لاک براق:

این نوع لاک زدن برای بهبود ظاهر عکس ها یا تصاویر چاپ دیجیتال شده در بروشورها یا چاپ کاتالوگ استفاده می شود. لایه پوشش داده شده نور را منعکس می کند و در نتیجه رنگ را برجسته تر، روشن تر و زنده تر می کند. می توانید از لاک براق در فروش یا مواد تبلیغاتی استفاده کنید که در آن تصاویر نقش مهمی در بازاریابی شما دارند.

لاک مات:

این نوع لاک زدن ظاهری صاف و غیر براق به سطح چاپ دیجیتال شده می دهد. این لاک زدن ظاهر عکس ها یا تصاویر چاپ دیجیتال شده را نرم می کند. اگر سطح چاپ دیجیتال شده با لاک مات پوشانده شده باشد، می توانید به راحتی یک متن کوچک را در یک جزوه یا جزوه بخوانید.

لاک ابریشم:

این نوع لاک نشان دهنده حد وسط بین دو روش لاک زدن فوق است. در اینجا، محصول نهایی شما نه خیلی براق به نظر می رسد و نه به عنوان لاک مات ظریف به نظر می رسد.

آب بندی ماشین:

مهر و موم ماشین یک پوشش نامرئی است که توسط چاپ دیجیتالگر روی مواد چاپ دیجیتال شده اعمال می شود. اگرچه هیچ تفاوتی در ظاهر آیتم چاپ دیجیتال شده ندارد، اما با این وجود، جوهر را زیر یک پوشش محافظ می‌بندد. این برای اولین مواد چرخشی مانند برگه ها اعمال می شود.

لاک زدن UV:

در این نوع لاک زدن، از تکنیک ماوراء بنفش برای ایجاد یک روکش شفاف به مواد چاپ شما استفاده می شود. با کمک نور UV، پوشش خشک می شود. این نوع لاک رنگ ها را جذاب تر و زنده تر می کند و همچنین لایه ای صاف و براق به مواد چاپ دیجیتالی شما می دهد.

وارنیش سراسری UV:

در این نوع لاک زدن، سیل UV در سراسر سطح چاپ دیجیتال شده اعمال می شود. لاک براق UV رایج ترین نوع لاک زدن سراسری UV است. گاهی اوقات لاک ابریشم و مات با لاک سراسر UV نیز موجود است.لاک براق UV رایج ترین نوع لاک زدن سراسری UV است. گاهی اوقات لاک ابریشم و مات با لاک سراسر UV نیز موجود است.

لاک ماوراء بنفش نقطه ای:

طبق نام، در این نوع لاک زدن، لاک اشعه ماوراء بنفش نقطه ای در نقاط یا نقاط انتخاب شده یا خاص اعمال می شود. این نوع لاک زدن برخی از قسمت های چاپ را برجسته می کند و توجه کاربر را به آن قسمت خاص از طرح جلب می کند. این نوع لاک زدن علاقه زیادی را در ذهن کاربران ایجاد می کند. اگر می‌خواهید تأثیر شگفت‌انگیزی بر روی پوشه ارائه یا جلد بروشور خود ایجاد کنید، می‌توانید از این نوع برای لاک زدن استفاده کنید.

لاک بافتی نقطه ای UV:

در این نوع لاک‌زنی، طراح نه تنها بافت‌ها را روی همان سطح چاپ دیجیتال شده مخلوط می‌کند، بلکه سعی می‌کند ویژگی‌های لمسی محصول را که قصد به تصویر کشیدن آن را دارد، تقویت کند. اکنون، برای مثال، یک تولید کننده ظروف شیشه ای زینتی می تواند از لاک براق UV استفاده کند تا جلوه ای بسیار بازتابنده و سه بعدی به یک قطعه شیشه بدهد.

4. مهر زنی فویل:

در این نوع پرداخت، یک ماده فلزی چکش خوار (فویل) به کمک گرما و فشار روی سطح چاپ دیجیتال اعمال می شود. فویل ها نه تنها محدود به طلا و نقره هستند، بلکه می توانید از انواع دیگری مانند فویل های رنگی، هولوگرافی و امنیتی نیز استفاده کنید. این نوع تکمیل، محصولات چاپ دیجیتالی شما را تزئینی تر می کند و کمی لوکس به پروژه شما می بخشد. فویل کوب معمولاً همراه با برجسته کاری انجام می شود. در این روش فشار و گرما به فویل وارد می شود و محصولات نهایی نسبت به جوهرهای متالیک معمولی بسیار براق تر و براق تر به نظر می رسند. اما این روش بسیار گران است زیرا ابزارهای خاصی برای این فرآیند لازم است. مهر زنی فویل عمدتاً برای برجسته کردن یا تأکید بر لوگو یا نام شرکت استفاده می شود.

5. نقش برجسته:

منبت نوعی تکمیل است که در آن باید قسمت هایی از صفحه چاپ دیجیتال شده را برای تاکید و بافت بالا ببرید. با استفاده از نقش برجسته، می توانید چاپ خود را با جلوه های سه بعدی شگفت انگیز بهبود بخشید. منبت معمولاً همراه با سایر تکنیک‌ها مانند فویل زدن یا لمینیت نقطه‌ای UV استفاده می‌شود. برجسته کردن ابعاد لمسی به مواد چاپ شما اضافه می کند. اکنون، مشتریان شما می توانند تمام تصاویر و متون را به درستی احساس کنند. بنابراین، به طور خلاصه، منبت عبارت است از مهر زدن یک طرح بر روی کاغذ یا کارت. این طراحی یک اثر برجسته بر روی مواد ایجاد می کند

6. لترپرس یا ابداع کردن:

این یکی از تکنیک های چاپ دیجیتال سنتی است که در بازار موجود است. برخی از چاپ گرها اغلب آن را debossing می نامند. این درست برعکس منبت کاری است. این تکنیک معمولاً برای فشرده کردن یا تورفتگی بخش خاصی از چیزهای یک صفحه استفاده می شود. قبلاً از این تکنیک برای متون استفاده می شد، اما اکنون برای فشار دادن لوگوها و سایر عناصر طراحی استفاده می شود.

7. ترموگرافی:

ترموگرافی اقلام چاپ شده شما را با ایجاد یک نمای برجسته در مناطق انتخاب شده (آرم، متون و غیره) به سطح بعدی می برد. این یک تکنیک ارزان‌تر است که برخی از قسمت‌های اقلام چاپ دیجیتالی شما را برجسته می‌کند. می‌توانید از تکنیک‌های ترموگرافی در لوازم التحریر، بسته‌بندی، پوشش پوشه، جلد گزارش و در دعوت‌نامه‌ها استفاده کنید. پودر ترموگرافی مختلف به اقلام چاپ شده شما پرداخت های متفاوتی می دهد.

  • پودر متالیک به محصولات شما درخشندگی فلزی می بخشد
  • پودر براق جلوه ای درخشان و خیره کننده به محصولات شما می دهد
  • پودر فلورسنت رنگ را روشن تر و زنده تر می کند

امیدواریم این مقاله اطلاعات و دانش کافی را در مورد تکنیک های مختلف تکمیل چاپ دیجیتال موجود در بازار به شما ارائه دهد. تکمیل چاپ بهترین روشی است که می تواند محصول شما را از خوب به عالی تبدیل کند. اما تکمیل چاپ چیز ارزانی نیست، قبل از اینکه وارد این کار شوید به بودجه خاصی نیاز دارید. اگر می‌خواهید نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشید، باید عاقلانه تصمیم بگیرید که چه نوع تکنیکی را در یک پروژه خاص به کار ببرید.

چاپ آرمانی یکی از پیشگامان در زمینه تجهیزات چاپ دیجیتال است. وقتی صحبت از  چاپ دیجیتال دیجیتال و شرکت های بسته بندی در تهران می شود، آنها الگو بازار هستند . چاپ آرمانی دستگاه چاپ دیجیتال با کیفیت بالا را در ایران به ارمغان می آورد و با بهترین قیمت در دسترس است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش جدیدترین تجهیزات چاپ دیجیتال دیجیتال، لطفا با 0218۸۹۲۸۶۶۸ -02188854027 تماس بگیرید.

سایت: printarmani.com

انتهای پیام

مرتبط با : چاپ آرمانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز